בקצרה:
  • מה השתנה בסוזוקי קרוסאובר? בעיקר המראה
  • פלטפורמה, מנוע וגיר נותרו ללא כל שינוי
  • יגיע ארצה רק באמצע 2022
מייקאובר: סוזוקי SX4 S-Cross המכונה אצלנו קרוסאובר זכה להצלחה גדולה בשוק המקומי, מאז נחת כאן לראשונה בסוף 2013. אלא שמאז איבד מזוהרו, בעיקר בגלל מספר מתחרים מודרניים שגדל בהתמדה בעוד הוא לא השתנה. וגם עכשיו, למרות שסוזוקי מגדירה את הקרוסאובר "חדש", מדובר בעיקר בדגם הקודם.
לא במקרה הממדים זהים – 430 ס"מ לאורך, 178.5 ס"מ לרוחב, 158.5 ס"מ לגובה, 260 ס"מ של בסיס גלגלים ותא מטען בנפח 430 ליטר. לא רק. גם המנוע נותר ללא שינוי מאז העדכון האחרון שעבר, עדיין אותו 1.4 ליטר מוגדש עם מערכת היברידית קלה (48V), הספק של 129 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית או כפולה.
יש שינויים, אבל הם בעיקר עיצוביים ולחלוטין לטובה. בזמן שהדגם הקודם היה אחד הדגמים הפחות נאים ומושקעים עיצובית שניתן היה לרכוש כחדש, הפעם יש חרטום עדכני, מודרני ואגרסיבי מבעבר, עם סבכה גדולה יותר ויחידות תאורת לד עדכניות. אל אלה מצטרפים גם אחוריים מעודכני מראה. השינויים בתא הנוסעים כוללים עיצוב שונה לקונסולה המרכזית עם מסך מגע גדול מבעבר ("9 לעומת "7) בחלקה העליון, כולל מערכת מצלמות היקפיות. למערך הבטיחות נוספו תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטח מת, בנוסף לבלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בעבר.
מה אנחנו חושבים: הקרוסאובר החדש מעדכן את העיצוב החיצוני והוא אכן נראה כעת טוב משמעותית מקודמו, בעוד שבתא הנוסעים השינויים צנועים מדי. אחרי הכל, זו קטגוריה הכוללת מתחרים אירופאיים מודרנים ממנו משמעותית כמו פיז'ו 2008, סקודה קאמיק ורנו קפצ'ור. לצדם, בעיקר ביחס לתא הנוסעים וסביבת הנהג, הקרוסאובר נראה מיושן מעט, פחות משכנע.