בקצרה:
  • ספינת הדגל של אודי מצטרפת באיחור לעידן ההיברידי-נטען
  • שילוב בנזין וחשמל יציע 462 כ"ס ובעיקר 60 ק"מ נקיים מזיהום
  • המחיר בישראל: 875 אלף שקל לרגילה, 50 אלף יותר ל-Long
חיזוק חשמלי: אודי מתחילה לשווק כאן את ה-A8 לאחר שזו עברה מתיחת פנים, ומעתה תציע אותה רק בגרסה היברידית-נטענת. בכך מצטרפת אודי ליריבותיה הגדולות במשולש היוקרה הגרמני, שמציעות זה מכבר גרסה פופולרית כזו. היא תוצע במרכב רגיל או ארוך עם בסיס גלגלים ארוך ב-13 ס"מ (313 ס"מ).
מערכת ההנעה שמכונה 60TFSIe משלבת בין מנוע V6 בנזין מוגדש בנפח 3.0 ליטר המוכר מהגרסה הרגילה (340 כ"ס), עם מנוע חשמלי (136 כ"ס) ותפוקה כוללת של 462 כ"ס. כל הכוח עובר לכל הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
למרות תוספת משקל של 350 ק"ג עקב הסוללות הכבדות, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך רק 4.9 שניות, 0.7 שניות פחות מגרסת הבנזין הרגילה (55TFSI) ללא הסיוע החשמלי. מצברי 17.9 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 60 ק"מ, כ-10 ק"מ יותר מב.מ.וו 745e אבל כ-40 ק"מ פחות ממרצדס S580e. שינוי משמעותי ביחס ל-A8 המוחלפת הוא היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים כציוד תקני.
מה עוד צריך לדעת עליה: השינויים העיצוביים במסגרת מתיחת הפנים צנועים, יחידות תאורה שונות (OLED מאחור, מטריקס לד דיגיטלי מלפנים) וסבכה שונה. וגם סביבת הנהג שומרת על דמיון עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכים מגע בקונסולה המרכזית עליון ("10.1) למערכת בידור, נוחות ומערכות הרכב, תחתון ("8.6) לבקרת האקלים.
לרשימת האבזור נוספו שקעי USB אחוריים, מסך נשלף ("5.7) במשענת היד לשליטה במערכת המיזוג-נוחות ומשטח טעינה אלחוטי שבמפתיע לא הוצעו בעבר. המושבים אחוריים בגרסת לונג מתכווננים כעת חשמלית ומחוממים. כבעבר יש ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום, אוורור ועיסוי, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מצלמות היקפיות, סגירת דלתות רכה, מערכת שמע של B&O ועוד.
אבזור הבטיחות נותר ללא שינוי, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהטח לא פנוי. זה המקום להזכיר כי באירוע השקת הדור הנוכחי של ה-A8, לפני כחמש שנים, הצהירה אודי כי ספינת הדגל שלה תהיה ראשונה שתאפשר יכולת אוטונומית ברמה 3, אך עד כה זה לא קרה.
מה אנחנו חושבים: בסיכום מכירות הרבעון הראשון של השנה מוצאת עצמה אודי בישראל בצניחה של 33% בנתוני המסירות, ואחרי שהובילה במשך שנים על המתחרות הגרמניות, היא כעת רק שלישית. הסיבות לכך מגוונות, ונוגעות בעיקר לבעיות מלאי קשות של מותג היוקרה בפרט, וקונצרן פולקסווגן בכלל. A8 היברידית-נטענת תהיה אמנם תוספת חשובה לאולם התצוגה ותייתר את גרסת הבנזין, אבל לא היא זו שתסייע.