(עודכן) ימים ספורים לאחר ריב אלים בין ממתינים לטעינה במתחם טסלה בקניון עזריאלי בתל אביב, החלה הבוקר (יום ו') היצרנית לחייב בתשלום משתמשים במתחם. המחיר שגבתה: 1.5 שקל לקוט"ש, 50% יותר מתעריף היעד המובטח כאשר החלה להפעיל את מתחמי הטעינה המהירה. לאחר פרסום הידיעה ב-ynet הודיעה היצרנית: החיוב היה מוטעה והכסף יוחזר לבעלי המכוניות.
1 צפייה בגלריה
רכב טסלה מודל 3 בישראל
רכב טסלה מודל 3 בישראל
(צילום: גבריאל בהרליה)
טסלה היא יצרנית הרכב היחידה שבמקביל למכירת מכוניות חשמליות גם מקימה עבורן מתחמי טעינה מהירה, הכוללים מספר עמדות בכל מקום. בכל שוק היא מעניקה בתקופת ההשקה מספר חודשי טעינה בחינם, אולם בישראל נמשכת תקופה זו כבר יותר משנה.
החברה מפעילה מתחמי טעינה בתל אביב, מודיעין, חיפה, עפולה, באר שבע ומצפה רמון. מתחמים נוספים יופעלו בקרוב בקריית שמונה, אשדוד, ראשון לציון, חולון קריית גת וירושלים. טסלה ממקמת את המתחמים במרכזים מסחריים וקניונים במטרה לשפר את זמינותם, אולם בחירה זו יוצרת לא פעם עומסים ותורים, ותלונות על בעלי טסלה שאינם מפנים את עמדת הטעינה מייד עם סיומה, ובכך מונעים מאחרים את השימוש בה.
בניגוד לשאר הרשתות, אלה תחנות הטעינה של טסלה פתוחות כרגע רק לבעלי מכוניות מתוצרת החברה. אילון מאסק הבטיח שטסלה תתחיל לאפשר גם למכוניות של יצרנים אחרים להשתמש בהן, והיא כבר מאפשרת זאת בנורווגיה.
(הכתבה עודכנה)
פורסם לראשונה: 13:37, 29.04.22