בקצרה:
  • ב.מ.וו i7 תהיה ספינת דגל חשמלית למותג
  • על בסיס פלטפורמה קיימת, עם מנוע ומצברים מה-iX
  • צפויה לנחות בישראל בעוד כשנה
בדיקת חורף: ב.מ.וו מפרסמת תמונות ראשונות של ה-i7 מסדרת ניסויי נהיגה בתנאי חורף קיצוניים, הכוללים שלג וקרח בארכיפלג שבצפון שבדיה, לפני הצגה רשמית בחודשים הקרובים. ה-i7 תמוצב כספינת דגל חשמלית למותג, ותתמודד מול מרצדס EQS שכבר משווקת כאן ומול הדור הבא של אודי A8 שתוצג בעתיד.
על בסיס קיים: בשונה ממרצדס העושה שימוש בפלטפורמה ייעודית, ה-i7 תתבסס על פלטפורמה קיימת (CLAR) שתשמש גם את סדרה 7 הרגילה עם מנועי בנזין ודיזל שתוצג בהמשך. מערכת ההנעה תגיע מה-iX עם צמד מנועים חשמליים, אחורי וקדמי המחוברים ישירות לגלגלים הסמוכים אליהם ומאפשרים בכך הנעה כפולה. ההספק ינוע בין 326 כ"ס לגרסת הבסיס ועד 600 כ"ס לגרסת M60 הבכירה.
ניתן לשער שגם מערכת המצברים תגיע מרכב הפנאי החשמלי, עם מצברי 76.6 קוט"ש בגרסת הבסיס וטווח של כ-400 ק"מ או מצברי 111.5 קוט"ש בגרסאות בכירות וטווח נסיעה של כ-600 ק"מ. נזכיר כי מרצדס EQS מציעה טווח נסיעה של 770 ק"מ בין טעינות.
עוד נזכיר כי בינתיים היצרנית הגרמנית לא עושה שימוש במצברים במתח גבוה, ולכן אין לה בינתיים אפשרות לטעינה אולטרה מהירה. ב-iX הטעינה היא רק מהירה-רגילה (200DC) עם מילוי מ-10% ל-80% ב-35 דקות, או 150 ק"מ ב-10 דקות.
מה עוד צריך לדעת עליה: מדבקות ההסוואה המסיביות לא חושפות הרבה מהעיצוב החיצוני, למעט סבכת כליות ענקית מלפנים, ידיות פתיחת דלתות מוסתרות האמורות לאפשר מקדם גרר נמוך לטובת צריכת חשמל נמוכה ככל הניתן. תמונות של עיצוב הפנים טרם פורסמו, אבל הוא צפוי להיות דומה ל-iX עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול המייצרים מראה אחיד ומאפשרים הפחתה של כמות המתגים, כמו גם שימוש בחומרי דיפון וריפוד ממוחזרים או ידידותיים לסביבה.
ב.מ.וו מציינת כי ניסויי הנהיגה שהיא מבצעת נועדו לכיול מערכות המתלים, היגוי ובקרת יציבות בתנאי קיצון, במטרה לאפשר לה להיות המכונית עם היכולות הדינמיות הגבוהות בקטגוריה, מעמד בו מחזיקה סדרה 7 מאז הוצגה לראשונה בסוף שנות השבעים.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו שהייתה חלוצה מבין היצרנית האירופאיות בפיתוח מערכות הנעה חשמלית עם ה-i3 שהוצגה לפני כעשור מוצאת עצמה כיום מאחור מול המתחרות הישירות שלה - מרצדס ואודי, המציעות ארסנל גדל במהירות של דגמים נקיים מזיהום מכל סוג ובכל טווח מחיר.
ה-i7 תהיה חשמלית מודרנית רביעית למותג, ומבחינה זו נראה שהיצרנית הבווארית סוגרת את הפערים במהירות. כמי שתהיה ספינת דגל חשמלית למותג מסקרן לראות אילו חידושים היא תביא לקטגוריה, ולכך נמתין בסבלנות להשקתה הרשמית במהלך שנה הבאה.