בקצרה:
  • למבורגיני קונטאש חדשה ממש לפני עליה לכביש
  • עם חשמל, עוד משקל וביצועי על
  • רק 112 לקוחות יזכו לקבל אותה
מכונית הפוסטר: הקונטאש היא המכונית המפורסמת ביותר של למבורגיני ואחת המפורסמות בעולם. זו שמאז השקתה באמצע שנות ה-70 ועד הפסקת ייצור בשנות ה-90 מצאה עצמה תלויה כפוסטר ענק על מיטב הקירות של נערים מתבגרים. כנראה יותר מכל מכונית אחרת.
למעמד המיוחד זכתה לא רק בגלל הופעה מאוד מתוקשרת בסדרה הפופולארית מיאמי וייס, אלא בעיקר בגלל עיצוב אלמותי ייחודי-עתידני שנראה מדהים גם היום, עם קווים חדים ודלתות נפתחות כלפי מעלה. עד היום מאפיינים מוכרים של דגמי היצרנית מסנטה אגתה בכל אחד מהדגמים שבאו אחריה = דיאבולו, מורצ'ילאגו ואוונטדור.
ולמבורגיני החליטה להחזיר את הקונטאש לחיים, יותר משלושה עשורים לאחר שהייצור הופסק ולראשונה כשהיא מחייה שם דגם מהעבר. כחצי שנה לאחר שנחשפה לראשונה בתערוכת פבל ביץ' במונטריי, קליפורניה, היא עולה על הכביש מלווה בצמד קונטאשים מקוריות, ה-LP400 הראשונה שיוצרה ב-1974 ומהדורת 25 שנים האחרונה שיוצרה ב-1990. מסירות ל-112 לקוחות שזכו לרכוש אותה - כמות ייצור מוגבלת לשם הקוד (LP112) של פרויקט פיתוח הקונטאש המקורית - יחלו בעוד שבועות ספורים.
חיזוק חשמלי: העיצוב שואב השראה מהמכונית המקורית, למשל הקווים החדים, כונסי האוויר הבולטים ואף יחידות התאורה שעוצבו כדי לדמות את אלו המתרוממות בגרסת המקור. תחתיו שוכנת פלטפורמת האוונטדור, העשויה שילוב של קרבון ואלומיניום. גם המנוע מגיע ממכונית העל של למבורגיני - V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר, אבל לראשונה ביצרנית עם מערכת היברידית קלה (48V) הכוללת גם מנוע חשמלי (34 כ"ס) המשמש כמתנע וגנרטור לטובת צמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
מערכת החשמל מביאה לעליית של 45 ק"ג (1,595 ק"ג) בהשוואה לאוונטדור S, אבל ההספק המשולב עומד על 814 כ"ס (34+) ומאפשר שמירה על ביצועים זהים - זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ו-355 קמ"ש מרביים. שאר המערכות נותרו ללא שינוי, לרבות תיבת שבעה הילוכים חד-מצמדית, הנעה כפולה-קבועה עם דפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, בלמי קרבון עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור וצמיגי פירלי P זירו (255/30 מלפנים על חישוקי "20, 355/25 מאחור על חישוקי "21).
מה אנחנו חושבים: אחרי שנים בהן התמקדה בעיקר בעיצוב ופחות ביכולת, למבורגיני נראית כחוזרת למקורות ולערכי המותג - הנועזת והפרועה מבין יצרניות רכבי קצה. ובעוד המתחרות שלה, פרארי ומקלארן, מתבססות יותר ויותר על חשמל ומפחיתות על הדרך נפח ומספר בוכנות, למבורגיני משמרת את ה-V12 האייקוני גם ביחידות הנעה משולבות חשמל בעתיד. לנו זה נראה כמו החלטה שיכולה לסייע לה להפוך לנחשקת ומיוחדת מתמיד.