בקצרה:
  • למבורגיני הורקאן החדשה תהיה אחרונה עם מנוע בנזין
  • כאשר תוחלף תותקן בה יחידה חשמלית פחות מזהמת
  • המתחרה הישירה: פורשה 911 GT3
השור הזועם: ה"טכניקה" היא גרסת קצה להורקאן הוותיקה, תשובה איטקלית - שלא רבים המתינו לה - לפורשה 911 GT3. ואם אתם כן מהבודדים בעולם שהיא כן רלוונטית לרכישה עבורם, חשוב שתדעו כי היא ממוקמת בין ה-EVO "רגילה" ל-STO סופר-קיצונית. אבל חשוב יותר מהמיצוב שלה ועד כמה חשבון הבנק שלכם (לא) מסוגל לאפשר אותה, מדובר בגרסה אחרונה שתעשה שימוש במנוע בנזין (לא מוגדש) - V10 בנפח 5.2 ליטר. הדור הבא יעזר כבר בחשמל.
כעת הוא מפיק 640 כ"ס שמשוגרים לגלגלים האחוריים בלבד דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.2 שניות (עשירית שניה פחות מגרסת הבסיס), ל-200 קמ"ש ב-9.1 שניות (0.2 שניות פחות), בדרך ל-325 קמ"ש מרביים.
לרקוד על הקצה: הטכניקה עושה שימוש בחומרים קלי משקל לרבות מכסה קדמי ומכסה מנוע (אחורי) מקרבון, מושבים שונים ורצועות פתיחת דלתות במקום ידיות מאפשרים דיאטה צנועה של 10 ק"ג. בהשוואה ל-EVO, יש פגוש קדמי שונה וספוילר אחורי המשפרים את כוח ההצמדה (ב-35%) ומפחיתים את מקדם הגרר (ב-20%).
לטכניקה כיול מיתלים ייעודי, עם בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, וכיול שונה למחשב השליטה הראשי של הרכב (LDVI). עוד מערכות שנוספו: היגוי אחורי אקטיבי, צמיגים דביקים יותר ובלמים קרמיים (356-380 מ"מ לפנים אחור) עם פתחי אוויר יעודיים המסייעים בקירור.
מה אנחנו חושבים: אחרי שנים בהן התמקדה בעיקר בעיצוב ופחות ביכולת, למבורגיני תחת ניהולו של סטפן וינקלמן נראית כמי שחוזרת למקורות ולערכי המותג, וממצבת עצמה שוב כנועזת והפרועה מבין יצרניות רכבי קצה. והיא גם מצליחה לשמר בינתיים את מנוע הבנזין הטהור בזמן שמתחרותיה פרארי ומקלארן, כבר עברו למנועים קטנים יותר עם סיוע חשמלי.
בסוף גם היא תיאלץ להיכנע ותסתייע בחשמל כדי לעמוד בתקני הזיהום שהולכים ומחמירים, אבל עד אז היא עדיין מאפשרת לנו ליהנות בפעם האחרונה מבנזין טהור, בוכנות שנושמות עצמאית אוויר וסאונד אלוהי ללא פילטרים.