צ'רי הסינית חוזרת למערב וגם לישראל, ותתחיל לשווק כאן רכב פנאי חדש בסביבות יוני 2022, כך נודע ל-ynet. הדגם הראשון עמו תתחיל צ'רי את המתקפה המערבית-גלובאלית יהיה האומודה 5 (Omoda 5), רכב פנאי קומפקטי שהושק לפני מספר ימים בתערוכת הרכב של גואנזו, וישווק במספר גרסאות מנוע - בנזין בשלב ראשון, היברידי וחשמלי שיוצגו בקרוב מיד אחר כך. בצ'רי אומרים כי השקתו של ה-5 תיערך בכל היבשות במקביל, עם דגש על השוק האירופאי בו עדיין אין לדגם תקינה.
2 צפייה בגלריה
צ'רי אומודה 5, יגיע גם לשוק הישראלי
צ'רי אומודה 5, יגיע גם לשוק הישראלי
צ'רי אומודה 5, יגיע גם לשוק הישראלי
(chery)
קרב עבר על הזיכיון
לפי גורמים המקורבים למותג, הסינים עדיין לא החליטו סופית על זהות היבואנית המקומית, אך נראה כי הבחירה תיפול לבסוף על אחת החברות היותר ותיקות ומנוסות בתחום, ולא על קבוצה חסרת ניסיון בדומה לבחירה של מספר מותגים סיניים פחות מוכרים שחדרו לאחרונה לישראל. יש להזכיר כי לפני כעשור וחצי התחרו שתי חברות על הזכות לייצג את המותג הסיני בישראל. משפחת כדורי מחד וקמור, יבואנית ב.מ.וו ומיני דאז.
לצ'רי יש קשר ארוך שנים עם שוק הרכב הישראלי, אך כזה שזכור רק למעטים. בתחילת פעילות בטר פלייס (2007) חתמה צ'רי על שת"פ עם החברה לישראל, בעלת הבית של מיזם הרכב החשמלי הכושל. במסגרת ההסכם אמורים היו הסינים להקים מפעל לייצור רכב שישווק גלובאלית ולפי הערכות דאז, עשויה הייתה צ'רי להפוך ליצרנית המכוניות החשמליות עבור בטר פלייס. המיזם החשמלי הישראלי קרס כמובן. אבל בכך לא הסתיים הרומן הסיני עם ישראל. שכן מותג הרכב הסיני המבטיח (ולימים מאכזב) קורוס הוקם כמיזם משותף לצ'רי ועידן עופר שעמד - יחד עם אגסי - בראש בטר פלייס.
2 צפייה בגלריה
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
(chery)
האומודה 5 נתפס כדור ההמשך לדגמים עכשוויים של היצרנית, עם עיצוב מתקדם ואטרקטיבי למראה. צ'רי טוענת למקדם גרר נמוך במיוחד אך לא חולקת עם התקשורת את הנתון. כן אפשר לזהות סבכה קדמית גדולת ממדים, תאורת לד מתקדמת מלפנים ומאחור, חישוקי "18 מעניינים ומרכב מקורי, בעיקר בחלקו האחורי.
בתא הנוסעים - היצרנית אינה משחררת בינתיים תמונה רשמית - יש צמד מסכים קעורים שגודלם אינו ברור כרגע ("10.25 או "12.3) ואשר משמשים כלוח מחוונים עם תצוגה משתנה ומסך מגע להפעלת מערכות רכב שונות ובידור. יש מושבים ספורטיביים, בגרסת הבנזין יש בורר הילוכים וחוגת בחירה ועל ההגה מוצבים מתגי תפעול מערכות שונות.
ממדיו של רכב הפנאי מקובלים בקטגוריה. אורכו 440 ס"מ, רוחבו 183 ס"מ, גובהו 158 ס"מ ובסיס הגלגלים שלוט נמתח לאורך של 263 ס"מ. בחרטום גרסת הבנזין יוצב כנראה מנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 190 כ"ס ו-29 קג"מ והוא יחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. לפי התקשורת הסינית, גם מנוע 2.0 מוגדש עשוי להשתלב בהמשך. נתונים בדבר היחידות ההיברידיות והחשמליות אין עדיין. צ'רי כן מעדכנת כי ההנעה תהיה קדמית או כפולה.
יש להניח כי תהליך שיווקו של האומודה יהיה דומה לזה של MG עם ה-ZS. בתחילה דגם בנזין במחיר מאוד אטרקטיבי, אחר כך יצטרפו גרסאות הנעה "ירוקות", אף הן צפויות לשאת תגי מחיר שימקמו אותן באזורים המתחרים הסיניים בשוק המקומי.