בקצרה:
  • הקולט תהיה למעשה מחליפת הספייס סטאר
  • כסופר-מיני היברידית על בסיס רנו קליאו
  • באירופה מסתיו 2023. בארץ? ביבואנית לא מגיבים
שם מהעבר: מיצובישי קולט, שכונתה מיראז' בחלק מהשווקים, הייתה למעשה גרסת האצ'בק ללאנסר. גם אצלנו היא שווקה מאמצע שנות ה-90 ועד תחילת שנות האלפיים בגרסת שלוש דלתות, כמתחרה ישירה להונדה סיוויק שלוש דלתות.
כעת מפרסמת היצרנית תמונות קדימון ראשונה למכונית, שתחזור לאולמות התצוגה של היצרנית בעוד כשנה וחצי, כחלק מאסטרטגיית החזרה לאירופה. במסגרתה תציג בקרוב גם ASX חדש, לאחר שהקפיאה אותה כחלק מתכנית התייעלות. להערכת מומחים, המהלך המקיף הוא ניסיון להחיות את המותג המדשדש, החוליה החלשה בקונצרן הכולל גם את רנו וניסאן.
2 צפייה בגלריה
מיצובישי קולט
מיצובישי קולט
מיצובישי קולט, זכתה להצלחה גדולה באמצע שנות התשעים
בסיס צרפתי: הקולט תעשה שימוש בפלטפורמת CMF-B המשותפת לרנו קליאו העדכנית, ותוצע במרכב חמש דלתות בלבד. בצללית שפורסמה מזוהות ידיות פתיחת דלתות מוסלקות במסגרת השמשה, האמורות להעניק לה מראה דינמי - ממש כמו הקולט "ההיא" שזכתה כאן להצלחה גדולה. החדשות הטובות: הפלטפורמה המודרנית של הקליאו היא אחת הטובות שיש בקטגוריה, אם לא הטובה שבהן. והמשמעות היא פוטנציאל לאיכות דינמית גבוהה ושילוב של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
מערכת ההנעה תהיה היברידית של רנו, עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים בהספק של 140 כ"ס. אופי הפעולה אמור להיות דומה להנעה חשמלית מלאה, שכן הוא מסתמך בעיקר על המנוע החשמלי האחראי בלעדית לתחילת תנועה, בעוד מנוע הבנזין משולב רק במהירויות גבוהות או לטובת הטענת מצברים.
מה אנחנו חושבים: מיצובישי, כמו מאזדה וסוזוקי, סובלת כיום מהיצע דגמים דל ומיושן, פועל יוצא של שנים ארוכות בהן נעדרה משאבים לפיתוח פלטפורמות ומערכות הנעה מודרניות. אך הקשר עם רנו-ניסאן מאפשר לה גישה לטכנולוגיה לה היא זקוקה כדי למלא את אולם התצוגה שלה במכוניות מודרניות יותר, והאאוטלנדר החדש הוא דומה טובה לכך. ומיצובישי ממש זקוקה להצלחה כעת. יש רק לקוות עבורה שזה לא מאוחר מדי.