בקצרה:
  • סיוויק טייפ R קבעה שיא הקפה במסלול סוזוקה
  • כמו דורות קודמים, עם מנוע בנזין ותיבה ידנית
  • תשווק באירופה השנה, אלינו לא ברור אם ומתי תגיע
לשבור את השיא: הונדה תציג בקרוב דור חדש לסיוויק טייפ R, גרסת הקצה על בסיס המשפחתית היפנית העדכנית, שכבר בדור הנוכחי נחשבת לטובה ביותר בקטגוריה, ומכונית ביצועים יחידה בהיצע של הונדה כיום. כחלק מניסויי נהיגה אחרונים לפני השקתה הרשמית, שלחה אותה הונדה למסלול המרוצים סוזוקה, בו קבעה שיא הקפה למכונית הנעה קדמית - 2 דקות ו-23.1 שניות.
בכך הדיחה את המחזיקה הקודמת בתואר, סיוויק טייפ R היוצאת בגרסת קצה (ובייצור מוגבל) שעברה דיאטה וצוידה בצמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2, צמיגי מירוץ לכביש השונים משמעותית מהפיילוט 4S של החדשה.
מסלול סוזוקה נחשב לאחד המאתגרים בסבב הפורמולה 1, גם בגלל תוואי המסלול המהיר - עם 5.8 ק"מ ו-18 פניות - ולא פחות מכך, מזג האוויר המשתנה תדיר ומקשה על בחירת צמיגים אופטימלית. את הונדה הוא משמש לניסויי נהיגה מאז 1962, ובאחד המפורסמים שבהם נהג איירטון סנה באב-טיפוס להונדה NSX ב-1989.
לשמור על הגנטיקה: מנהל הפיתוח של הטייפ R העתידית הוא הידקי קקינומה הוותיק שעובד ביצרנית כבר שלושה עשורים, והיה מעורב בפיתוח כל אחד מהדורות הקודמים של סיוויק טייפ R. לדבריו, "הטייפ R מייצגת את הרוח של הונדה. יש משהו יפה, אומנותי כמעט, בניסיון להביא את הרכב לרמה האולטימטיבית. זה ממש כמו ספורטאי שלא מפסיק להתאמן ולהשתפר. אני חושב שהמתחרה היחידה לסיוויק טייפ R, היא טייפ R".
הונדה עדיין לא מפרסמת פרטים טכניים, אותם היא שומרת כרגיל להצגה הרשמית, אבל מערכת ההנעה צפויה להיות דומה לשני הדורות הקודמים. מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש עם קצת יותר מ-300 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דפרנציאל מוגבל החלקה.
מערכת המיתלים תשמור על סגנון דומה לדגם המוחלף. מלפנים עם התצורה הייחודית של הונדה (dual-axis strut) שמנטרלת לוחמת הגה תחת האצה ומתלה רב-חיבורי מאחור, נתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים. למרות מדבקות הסוואה ניתן להבחין כי כמו קודמתה, גם היא תצויד בספוילר אחורי עצום ושלושה צינורות פליטה מרכזיים.
מה אנחנו חושבים: בעוד תעשיית הרכב האירופאית עוברת להנעה באמצעות החשמל וניתוק הנהג מהשליטה ברכב, ודגמי משפחתיות ביצועים נמצאים בסכנת הכחדה ממשית, דווקא היפנים הם אלה שלא שוכחים שיש עוד כמה בודדים שאוהבים לנהוג עם בנזין טהור ותיבה ידנית 'כמו פעם'. סיוויק טייפ R שתוצג בקרוב היא דוגמה לכך, טויוטה קורולה GR שכבר נחשפה היא דוגמה נוספת. אגב, בשני המקרים זו תהיה כנראה הפעם האחרונה שניתן לנהוג בתצורה קלאסית, עם בנזין, מצמד וגז ביניים.