בקצרה:
  • הונדה מתחילה לחשוף סיוויק טייפ R חדשה
  • עדיין עם בנזין מוגדש וללא סיוע חשמלי
  • השקה רשמית צפויה לתחילת השנה הבאה
מבחני הגרסאות השונות לאורך השנים ב-ynet:
חמסה חמסה: זו תהיה פעם חמישית בה הונדה מציגה גרסת טייפ R ביצועיסטית לסיוויק, המשפחתית היפנית המוערכת שנחשבת למלכת המהירות בנורבורגרינג. נכון, רנו לקחה את תואר המהירה ב"גיהנום הירוק", אבל צריך לזכור שעשתה זאת עם ה'טרופי R', גרסה קיצונית בייצור מוגבל למגאן RS, ללא מושב אחורי ועם תג-מחיר של פורשה קאיימן GT4. לא בדיוק הרעיון של קומפקטית חמה.
אוקטן גבוה, ללא חשמל: התמונות המתפרסמות כעת הן של טייפ R על בסיס סיוויק אירופאית עם חמש דלתות, ומגיעות מניסויי נהיגה אחרונים. למרות מדבקות הסוואה ניתן להבחין בפגושים אגרסיביים יותר מלפנים וכמו בטייפ R היוצאת, ספוילר אחורי עצום ושלושה צינורות פליטה.
המעניין ביותר היא מערכת ההנעה, ולמרות שהונדה לא מפרסמת בשלב כל פרט טכני, היא צפויה להיות דומה לדגם היוצא. זאת אומרת, (עדיין) ללא סיוע חשמלי שמשמעותו כמובן גם סוללות מכבידות.
בחרטום צפוי אם כך מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש עם קצת יותר מ-300 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דפרנציאל מוגבל החלקה. מהתמונות ניתן להבחין כי על הבלימה מופקדת מערכת מבית ברמבו ועל הקשר לאספלט אחראית מישלין הצרפתית עם רביעיית פיילוט ספורט 4S.
מה אנחנו חושבים: הונדה סיוויק טייפ R נחשבת גם בדגם הנוכחי למשפחתית-ביצועים הטובה בקטגוריה. ובעוד תעשיית הרכב עובר להנעה באמצעות החשמל וניתוק הנהג מהשליטה ברכב, צריך לברך את היפנים הזוכרים שיש עוד כמה בודדים שאוהבים לנהוג עם בנזין טהור ותיבה ידנית 'כמו פעם'. ותרשו לנו לנחש - היא צפויה לשמור על עליונות הדגם היוצא. כנראה בפעם האחרונה בתצורה הקלאסית.