בקצרה:
  • מאזדה 2 הוותיקה מתעדכנת (מעט) שוב
  • באירופה הדגם מוחלף, אצלנו הוא נשאר
  • כאן ברבעון השלישי של 2023
מסרבת להפרד בישראל: מאזדה 2 עברה מתיחת פנים נוספת, שלישית במספר. והמשמעות היא כי למרות שבקרוב יחגוג הדגם הנוכחי יום הולדת תשיעי - בזמן שתוחלת חיים מקובלת לדור היא כחמש-שש שנים - הוא אינו צפוי לעזוב את הזירה בקרוב. אגב, ה-2 הקטנה היא לא הדגם הוותיק ביותר בהיצע של מאזדה. שנתיים לפניה הוצג הדור הנוכחי של מאזדה 6, שעדיין משווק בשינויים מינוריים.
השינויים (הקלים) הפעם כוללים עיצוב חדש לפגושים ולסבכה הקדמית, עם מראה אטום למחצה המוכר מדגמים חשמליים. על גבי הסבכה והפגוש מאחור יופיעו מעתה פסים צבעוניים צנועים במיקום א-סימטרי, חישוקי הגלגלים חדשים ויוצעו ערכות מדבקות בעיצובים שונים לגג ולמכסה המנוע.
גם לפני כשנתיים עברה ה-2 אצלנו מתיחת פנים, וכבר אז הערכנו כי זו עשויה להיות האחרונה בסדרה שכן בשלהי 2020 היא כבר סבלה מתלאות הגיל ובשווקים רבים צנחו המכירות לרמה שחייבו את היצרנית לשקול את צעדיה. וכך אכן עשתה למרות שישראל התגלתה אשתקד כשוק מיוחד, וה-2 סיימה אותה כמכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר.
בניגוד לישראל, באירופה מוחלפת ה-2 הוותיקה בדגם אחר לגמרי. כפי שדיווחנו לפני למעלה משנה, בשוק האירופאי תשווק מאזדה 2 כשהיא למעשה טויוטה יאריס (היברידית) עם הסוואה קלילה - למעשה עם החלפת השם, ולא יותר. זאת מכיוון שתקני הזיהום המחמירים לא איפשרו למאזדה להמשיך ולשווק את הדגם בעל המנוע המזהם יחסית, ולכן בחרה זו בשת"פ עם טויוטה במטרה להמנע מקנסות על זיהום.
3 צפייה בגלריה
מאזדה 2 היברידית
מאזדה 2 היברידית
מאזדה 2 היברידית לשוק האירופאי - בעצם, טויוטה יאריס
מה עוד צריך לדעת: השינוי בעיצוב החזית הוביל לתוספת של ס"מ וחצי לאורך הכולל, שיעמוד מעתה על 408 ס"מ. יתר המימדים נותרו ללא שינויים. גם תא הנוסעים נותר כשהיה, למעט מעבר לשימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה והגדלה של מסך המולטימדיה באינץ' בודד ל-"8.
היצע המנועים של ה-2 הקטנה יתבסס כבעבר על מנוע 1.5 ליטרים אטמוספרי המשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית. המפרט היפני מדווח על הספק של 105 כ"ס, אך סביר להניח שהגרסאות שיגיעו לישראל יצוידו במנוע בהספק המוכר של 116 כ"ס. גם גרסת ההנעה הכפולה שמוצעת ביפן לא צפויה להגיע לישראל.
מה אנחנו חושבים: במאזדה מכוונים בשנים האחרונות אל שוק היוקרה הרווחי, ומתכננים בהתאם פלטפורמות הנעה אחורית ומנועי 6 צילינדרים עבור הדגמים הגדולים של המותג. אבל בינתיים נזנחים הדגמים הוותיקים, שממשיכים להימכר עם טכנולוגיות מיושנות וללא חידושים משמעותיים במשך שנים ארוכות. בשנה האחרונה אמנם נהנתה מאזדה מיתרון יחסי של מלאי זמין בשוק המקומי, מה שאפשר ל-2 המזדקנת לרשום כאן שיאי מכירות, אך היעדר החדשנות יקשה על מאזדה למצב את עצמה כמותג עם שאיפות רציניות בתחום היוקרה.