בקצרה:
  • לא ממש חדש. ה-QX55 הוא בעצם QX50 מסוגנן למראה
  • העיצוב שונה מרכב הפנאי הוותיק, מערכת ההנעה דומה
  • מחיר העיצוב: 40 אלף שקלים נוספים
אחוריים מחוטבים: ה-QX55 הוא גרסת כמו-קופה ל-QX50 הוותיק, ואמור להתמודד עם דגמים מוכרים ומוצלחים מבתים גרמניים: ב.מ.וו X4 ואודי Q5 ספורטבק. הוא ארוך ב-3 ס"מ (473 ס"מ) מה-QX50, נמוך ממנו ב-5 ס"מ (162 ס"מ) ועם בסיס גלגלים זהה (280 ס"מ). תא המטען קטן ב-126 ליטר עם נפח של 762 ליטר, על פי התקן האמריקאי (SAE) המקל.
כמו ב-QX50, גם כאן יש מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר עם טכנולוגיית יחס דחיסה משתנה, והוא היחיד בהיצע. ההספק המרבי עומד על 268 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה תעביר כוח לכל הגלגלים. הזינוק ל-100 קמ"ש: 7.1 שניות.
מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג דומה עם צמד מסכי מגע בגודל "8 ו-"7, אבל עם לוח המחוונים (עדיין) אנלוגי, עדות לבסיס הוותיק. המושב האחורי מאפשר כיוון למרחק (6 ס"מ לפנים אחור) ואמור לסייע בכך למרחב המחיה שם.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס (350 אלף שקל) כוללת כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מנופי שליטה ידנית בהילוכים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "20. אך אבזור הבטיחות צנוע יחסית עם בלימה אוטונומית, והתרעת סטייה מנתיב ושטח מת.
הגרסה הבכירה (380 אלף שקל) מוסיפה בין היתר ריפודי עור, מצלמות היקפיות, שליטה נפרדת בפתחי המיזוג מאחור ואפשרות הנעה בעזרת השלט. חשוב יותר, היא משדרגת את מערכות הבטיחות - כפי שראוי היה גם בגרסת הבסיס - עם תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית.
מה אנחנו חושבים: ה-QX55 הוא למעשה רכב פנאי ותיק שהוצג לפני כחמש שנים, כעת במראה מסוגנן יותר. אבל הוא צריך להתמודד מול מתחרים לא רק איכותיים מאוד, אלא גם צעירים ממנו. הוסיפו לכך רשימת אבזור צנועה (גם בתחום הבטיחות) בגרסת הבסיס, שלא כמקובל במותג בעבר, ותקבלו מיצוב בעייתי עם סיכויי הצלחה נמוכים. הוא אמנם זול בכמה עשרות אלפי שקלים, אבל קשה לנו לראות איך פער המחיר הזה מסייע לו שיווקית.