בקצרה:
  • אודי מוותרת על השם Q4 ובוחרת ב-Q5 ספורטבק, כתשובה מאוחרת לב.מ.וו X4
  • אל תצפו להבדלים משמעותיים מה-Q5 הרגיל, למעט מרכב מסוגנן ותא מטען קטן
  • צפויה להגיע לישראל בסביבות יוני 2021. תג המחיר יקבע את סיכויי ההצלחה
גררו רגליים: רכבי משפחת Q של אודי זוכים לפופולאריות גבוהה אבל הטיימינג לא משהו. וה-Q5 ספורטבק הוא דוגמה טובה לפספוס. כמו במקרה של ה-Q8 שהתייצב כמתחרה ל-X6 באיחור של שנים ארוכות, כך גם עכשיו עם הצבת מתחרה לדגם שמשווק כבר שש שנים וחצי - ב.מ.וו X4, שבינתיים יצא בדור חדש ושני בשושלת. במפתיע אגב, אודי - בשונה מב.מ.וו, ובדומה למרצדס - בחרה שלא ללכת על שם-דגם נפרד אלא בחרה רק בתוספת "ספורטבק", שלישי במשפחת כמו-קופה אחרי Q3 ו-e-טרון.
פוזהההה: מה מיוחד בדגם החדש? ובכן, חלקו האחורי בעיקר ולא הרבה מעבר. החזית זהה ל-Q5 הרגיל שעבר לאחרונה מתיחת פנים, והשינויים מתחילים רק בקורה B, עם גג המשתפל לאחור, ויתור על פסי גגון ו... זהו בערך. רגע, יש משהו - אופציה לחישוקי ענק ("21) יחודיים לספורטבק. תא הנוסעים זהה לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("10.1) עדכניים. תא המטען (510 ליטר) קטן ב-40 ליטר מה-Q5 הרגיל.
גם היצע המנועים זהה, כאשר הפופולארי אצלנו יהיה מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 265 כ"ס. אליו תחובר תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. בעתיד תשולב כאן גם יחידה היברידית-נטענת על בסיס אותו מנוע עם הספק משולב בנזין-חשמל של 299 או 367 כ"ס. כיול המיתלים יהיה קשיח יותר מה-Q5 הרגיל וכאופציה יוצעו מיתלי אוויר המאפשרים הגבהת מרכב קלה.
מה אנחנו חושבים עליו: אודי משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים בעיצוב, ולכן העובדה שאיחרה כל כך להגיב למתחרות, תמוהה. אבל. ל-Q3 ספורטבק הצמידה אודי תג-מחיר זהה ל-Q3 הרגיל ואם תעשה זאת גם במקרה של ה-Q5 ספורטבק, היא עשויה להשיג יתרון תמחור על מתחרותיה הישירות ב.מ.וו X4 ומרצדס GLC קופה – שדורשות פרמיה של כ-10% מעט מגוחכת על עיצוב האחוריים.