מותג רנו בקשיים והמספרים קשים מהצפוי. לפי אוטומטיב ניוז, בחציון הראשון של השנה צללו מכירות קבוצת הרכב הצרפתית בכמעט 30%, זאת לאחר ש-2021 הסתיימה אף היא במכירות נמוכות בכחצי מיליון מכוניות מ-2020. בסך הכל מכרה קבוצת הרכב מתחילת השנה מעט יותר ממיליון מכוניות, כמעט 1,400 מהן בישראל תחת מותג רנו, לעומת 5.5 אלף בתקופה המקבילה אשתקד, צלילה של עשרות אחוזים.
1 צפייה בגלריה
רנו קליאו
רנו קליאו
רנו קליאו
(צילום: ניר בן זקן)
לדברי רנו, כך אוטומטיב ניוז, הסיבה העיקרית לירידה התלולה במכירות נובעת מנטישתו של השוק הרוסי - השני בגודלו עבורה - בו גם ייצרה מכוניות עד השנה.
יש להזכיר כי לפני כשנה חשפה רנו בגאווה את תוכניותיה לעשור הקרוב. עם הבטחה לתגי מחיר אטרקטיביים יותר כתוצאה מהקטנת עלויות ייצור, מעבר לעולם כול חשמלי עם 10 דגמים חדשים ויעד ייצור של מיליון כלי רכב מונעי חשמל כבר ב-2030. כארבעה חודשים לאחר מכן עדכנה כי במהלך 2020 הפסידה כ35-40 מיליון אירו ביום שמחייבים קיצוץ ניכר בהוצאות, אך הבטיחה כי בין 2023 ל-2025 תציג את היצע הדגמים הטוב בתולדותיה.
חצי שנה מאוחר יותר הודיעו הצרפתים כי הם מחסלים את פעילות הייצור והשיווק ברוסיה שפלשה לאוקראינה.
עם זאת, ברנו מאמינים כי גם אם משבר השבבים - שללא ספק פגע ביצרנית - אינו צפוי להיעלם בתקופה הקרובה, חודשי השנה הנותרים יראו שיפור בהיצע לתעשיית הרכב וכתוצאה מכך, יתאפשר למותג הצרפתי להקטין את הפסדיו.