בקצרה:
  • זה לקח שש שנים, אבל אודי RS4 הגיעה לבסוף
  • עם 450 כ"ס ותא מטען סופר משפחתי
  • זולה היא לא - החל מ-716 אלף שקל
כאן, לקראת הסוף: כמעט שש שנים לאחר הצגתה וכשהיא בערוב ימיה עם מחליפה היברידית שתוצג בקרוב, נוחתת אצלנו לראשונה ה-RS4. תג המחיר עומד על 716.5 אלף שקל, כ-70 אלף שקל פחות מב.מ.וו M3.
3 צפייה בגלריה
אודי RS4
אודי RS4
(צילום: אמיר בורוביץ')
בחרטום הסטיישן-ביצועים מוצב מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר, עם 450 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההנעה הכפולה היא המוכרת של היצרנית, עם יחס קבוע של 60-40 לפנים-אחור ואפשרות להעברה של עד 70% כוח לפנים או 85% לאחור. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, נתון שטרום עידן החשמל היה סופר מרשים למכונית מסוגה, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
3 צפייה בגלריה
אודי RS4
אודי RS4
(צילום: אמיר בורוביץ')
לסמן V: למרות תג המחיר הגבוה, שתי אופציות בתוספת תשלום שלדעתנו הן חובה בישראל - בולמי זעזועים אדפטיביים עם קשיחות משתנה והתאמה טובה יותר לתנאי אספלט מקומיים, ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור שמשדרג משמעותית את היכולת הדינמית ובעיקר מדד ההנאה.
סביבת הנהג דומה ל-A4 עם בידול המסתכם בתצוגה שונה בלוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ובמסך המגע ("10.1), מושבים קדמיים (עם כיוון חשמלי וחימום) תומכים יותר ותפרים אדומים. אבזור הנוחות כולל בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מצלמות היקפיות וחלון שמש בעוד מערך הבטיחות הוא מהדור הוותיק של היצרנית עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
3 צפייה בגלריה
אודי RS4
אודי RS4
(צילום: אמיר בורוביץ')
מה אנחנו חושבים: : ה-RS4 נוחתת כאן באיחור ניכר וכשהיא נמצאת דווקא סוף ימיה וכרגיל, ביבואנית בוחרים ברשימת האבזור חסרת מערכות מכאניות חשובות שמשפרות משמעותית את איכויות הנסיעה והיכולת הדינמית.
ובכל זאת, היא כנראה הזדמנות אחרונה לקבל סטיישן ביצועים קלאסית של אודי, מכונית שמשלבת שימושיות משפחתית וביצועי על בכל תוואי ותנאי מזג אוויר בעטיפה תמימה למראה. ואם אתם שואלים אותנו, אנחנו מעדיפים את המתכון הזה ב-RS4 הוותיקה ללא הסוללות המכבידות שיוצבו במחליפתה הצפויה.