רק לפני כשבועיים נהגנו לראשונה בג'ילי גיאומטרי C, משפחתית חשמלית מרשימה מסין שמיוצרת על ידי חברת הרכב הפרטית הגדולה במדינה העצומה, שהגעתה נחשפה כאן לפני כשמונה חודשים. ובניגוד ללא מעט מותגים סיניים שהגיעו לארץ לאחרונה, חברה שלא הייתה אנונימית למערב גם לפני כן, בעיקר הודות לרכישת וולוו והזנקתה ממעמד של כמעט חדלת סיכויי קיום, לאחד המותגים היותר מעניינים, רווחיים וצומחים בתעשייה.
אבל לצד פעילותה בתחום הפרטי על שלל מותגיה, לג'ילי יש תכניות נוספות גדולות, ולא רק לשלש את מספר כלי הרכב שהיא מייצרת עד 2025 לכ-3.65 מיליון בשנה - את 2020 סיימה החברה עם כ-1.3 מיליון כלי רכב מתוצרתה.
לפי כלי תקשורת בסין, כבר ב-2024 צפויה החברה להציג משאית חשמלית, ולהתחרות כך במשאית המתוכננת (שהשקתה נדחית פעם אחר פעם) של טסלה, אם כי עד אז גם מרצדס תשתמש בדגם משלה לשינוע נקי מזיהום של סחורות ברחבי היבשת.
בינתיים מכנה אותה ג'ילי Hometruck, ומעדכנת כי היא תישא - לפחות בגרסה הכול-חשמלית - סוללות שניתנות להחלפה בתחנות ייעודיות. כמו בטר פלייס, רק תוך פחות מדקה. 100 תחנות כאלה יש כבר בסין, 5,000 צפויות ב-100 ערים עד 2025.
2 צפייה בגלריה
ג'ילי בתערוכת שנחאי לפני עשור - איפה הייתה אז ואיפה היא היום
ג'ילי בתערוכת שנחאי לפני עשור - איפה הייתה אז ואיפה היא היום
ג'ילי בתערוכת שנחאי לפני עשור - איפה הייתה אז ואיפה היא היום
(צילום: EPA)
סביבת הנהג במשאית של ג'ילי צפויה להיות סופר-עדכנית, עם הכנה לנהיגה אוטונומית ברמה 3, בה הנהג יכול להסיר את ידיו מההגה לחלוטין בתנאי מסוימים. מערכת ההפעלה, כמעט מיותר לציין, תעודכן דרך הענן. את המשאית תייצר ג'ילי תחת מותג Farizon, שיהיה אחראי לכלי הרכב המסחריים בחברה הצומחת, ותעשה זאת לפחות בתחילת הדרך גם בגרסאות היברידיות ומאריכות טווח.
ויש תכניות לא פחות מעניינות גם לעתיד הקרוב יותר. לפי כלי תקשורת בסין, ג'ילי צפויה להתחיל ולייצר טנדרים חשמליים שיתחרו ישירות בטנדר (שנדחה שוב ושוב) של טסלה כמובן, אך גם ריביאן שכבר החלה את פעילותה וכמובן GMC עם ההאמר החשמלי, פורד עם הלייטנינג וכל האחרות. לפי לוח הזמנים הנוכחי, השקת הטנדר החשמלי של ג'ילי צפויה תוך פחות משנה, במהלך החצי השני של 2022. מעט לאחר מכן יוצגו גם גרסאות יוקרתיות שלו, שיכוונו לקצה העליון והיקר יותר של המוזכרות.