בקצרה:
  • ג'יפ קומפאס נחת אצלנו אחרי מתיחת פנים קלה
  • סביבת הנהג עודכנה, מערכות הבטיחות שודרגו
  • והתייקר ב-10,000 שקלים. מעתה, 189 אלף שקלים
מתרענן מבפנים: הקומפאס הוא אחד הדגמים הוותיקים, גם באולם התצוגה של ג'יפ, שכן הוא הוצג בגרסתו המוכרת לפני שש שנים זמן שיא בתעשייה. כעת עובר הדגם שנחת אצלנו באיחור של שנתיים מתיחת פנים קלה, עם שינויים צנועים וכמעט בלתי מורגשים בחזית.
שדרוג משמעותי יותר הוא בתא הנוסעים. בגרסת הבסיס עם צג נתונים גדול יותר בלוח המחוונים ("7 לעומת "3.5) ומסך מגע גדול יותר ("8.4 לעומת "7), בעוד גרסת הביניים (ב-214 אלף שקל) זוכה ללוח מחוונים דיגיטלי מלא ("10.25) ומסך מגע גדול מבעבר ("10.1). במפתיע ולמרות שהתייקר, אבזור הבטיחות נותר צנוע. לגרסת הבסיס יש בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, אך אין בקרת שיוט אדפטיבית או שמירת נתיב שמוצעות החל מגרסת הביניים.
מה דומה: מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי – ארבעה צילינדרים בנזין בנפח 1.3, עם 150 כ"ס, תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות בדרך ל-199 קמ"ש מרביים.
אבזור הנוחות צנוע בגרסת הבסיס. בין היתר אין אפשרות כיוון תמיכת גב למושב הנהג, ללא חיישני חניה וללא קיפול חשמלי למראות. כדי לקבל את כל אלה תיאלצו לשלם עוד 25 אלף שקל לגרסת הביניים, שיעניקו לכם גם מפתח חכם, ריפודי עור, חלון שמש וחישוקים גדולים יותר ("18 לעומת "17). הגרסה הבכירה ביותר (230 אלף שקל) מוסיפה גם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, פתיחת דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19.
מה אנחנו חושבים: לג'יפ קומפאס יש פוטנציאל אדיר, שכן על הנייר הוא מביא את המראה ואת סמל המותג הנחשק והאהוב לקטגוריה סופר-פופולרית. זה לא הצליח ליצרנית, גם בדור הראשון וגם בזה שבא אחריו, בעיקר בגלל איכויות נמוכות מהמתחרים הישירים ותג-מחיר גבוה משמעותית. האם כעת זה ישתנה? על הנייר שיפרה ג'יפ כמה מנקודות התורפה, בעיקר בכל הקשור לסביבת הנהג, כך שיש סיכוי שהוא יהיה טוב יותר.