בקצרה:
  • ה-EQB הוא גרסה מוסבת לחשמל של ה-GLB המוכר
  • אף הוא עם שבעה מקומות, הטווח עומד על 410 ק"מ
  • המחיר מתחיל ב-350 אלף שקל, זהה לגרסת הבנזין הבסיסית
חשמל לשבעה: ה-EQB הוא גרסה מוסבת לחשמל על בסיס ה-GLB, עם בסיס גלגלים זהה (283 ס"מ) אבל תוספת של 4 ס"מ לאורך הכללי (468.5 ס"מ). הוא גם שומר על תצורת שבעה מושבים ייחודית בקטגוריה, עם צמד מושבים בשורה השלישית שאמורים - לפי היצרנית - לאכלס בנוחות צמד נערים שגובהם עד 1.65 ס"מ. זאת הודות לאפשרות כיוון מרחק של שורת המושבים השניה (14 ס"מ לפנים אחור). תא המטען נותר בנפח דומה, עם 495 ליטר לאחר קיפול שורת המושבים השלישית.
הגרסה שתשווק כאן היא ה-EQB300 עם שני מנועים חשמליים המפיקים 228 כ"ס והנעה כפולה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8 שניות, 1.1 שניות יותר מה-GLB250 בעל מנוע בנזין. למערכת בלימה רגנרטיבית שלושה מצבים ידניים שמופעלים באמצעות מנופים מאחורי ההגה, ומצב אוטומטי נעזר רדאר המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב. מצברי 66.5 קוט"ש מאפשרים טווח של 410 ק"מ, עם טעינה מהירה (100DC) מ-10% ל-80% ב-32 דקות.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני שונה מה-GLB בסבכה קדמית אטומה, יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור וחישוקים ייחודיים. סביבת הנהג זהה לרבות צמד מסכים המשמשים כלוח מחוונים וכמסך מגע, בגודל "10.25 כל אחד.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מפתח חכם דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "19. גרסת ART (ב-390 אלף שקל) מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת מלפנים עם פתחים לשורה השניה, לדעתנו חובה גם ברשימת אבזור הדגם הבסיסי. יש גם חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע משודרגת, בעוד גרסת AMG-ליין (ב-430 אלף שקל) כוללת גם חישוקי "20 ובולמי זעזועים אדפטיביים.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח אינו פנוי.
מה אנחנו חושבים: ה-EQBB יהיה דגם חשמלי שישי באולם התצוגה של מרצדס, ובכך היא מציגה את הארסנל הגדול והמגוון ביותר של דגמים נקיים מזיהום. והוא עושה רושם של חשמלי ייחודי, שכן הוא מבטיח לשלב את כל היתרונות המוכרים מאחיו בעל מנוע בנזין, לרבות תא נוסעים שימושי עם מקום לשבעה, לצד ממדים קומפקטיים יחסית עם איכויות נסיעה גבוהות וביצועים טובים. וכל זה בתג מחיר זהה למחיר גרסת הבנזין הבסיסית. האם הוא גם יקיים את ההבטחה על הכביש, נדע לאחר שננהג בו.