בקצרה:
  • מרצדס EQB הוא גרסה חשמלית ל-GLB עם מקום לשבעה
  • עם 292 כ"ס, הנעה כפולה וטווח נסיעה של 419 ק"מ
  • יגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה הנוכחית
החמישי להתחשמל: ה-EQB החדש הוא חמישי במשפחת החשמליות המתרחבת במהירות של מרצדס. וכמו ה-EQC שמבוסס על GLC, או ה-EQA שמבוסס על GLA (ובניגוד גמור ל-EQS שעושה שימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית) ה-EQB יבוסס על פלטפורמה מוכרת וותיקה של ה-GLB שהוסבה להנעה חשמלית. פס הייצור בקצ'קמט, הונגריה, ישלח מכוניות עבור השוק האירופאי והאמריקאי, בבייג'ינג הוא ייוצר על-ידי קונצרן BBAC הסיני.
מרצדס עוד לא חושפת פרטים מלאים, אבל על ההנעה ב-EQB350 מופקדים צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 292 כ"ס. מצברי 66.5 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של 417 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה (100DC) מ-10% ל-80% בחצי שעה. בעתיד תצטרף להיצע גם גרסת בסיס עם מנוע חשמלי בודד (190 כ"ס) והנעה קדמית.
חשמלי לשבעה: בדומה ל-GLB, גם הגרסה החשמלית תציע מקום לשבעה נוסעים, עם צמד מושבים בשורה השלישית שאמורים לפי היצרנית לאכלס בנוחות צמד נערים בגובה של עד 1.65 ס"מ, בין היתר הודות לאפשרות כיוון מרחק של שורת המושבים השניה (14 ס"מ לפנים אחור).

ויש כמובן גם הבדלי מראה. הוא שונה מה-GLB בעיקר בסבכה האטומה-מוכרת של דגמים חשמליים באשר הם, יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור וחישוקים ייחודיים, בגודל "20 במקרה של הרכב שנחשף. סביבת הנהג זהה, עם צמד מסכים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע בגודל "10.25 כל אחד. אפילו לפתחי המיזוג עיצוב דומה. מרצדס תציע את כל מערכות הבטיחות המוכרות שלה לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על שטח מת כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: כשינחת כאן בסוף השנה יהנה ה-EQB כנראה ממעמד שונה בקטגוריה, שכן הוא יהיה יחיד שיציע מרכב רכב פנאי קומפקטי, הנעה חשמלית ומקום לשבעה נוסעים. שלבו את זה עם איכויות תא הנוסעים המוכרות של היצרנית הגרמנית ומערכות הבטיחות המשובחות שלה, ותקבלו רכב סופר מעניין למי שזקוק לכל מקומות הישיבה. תג המחיר צפוי להיות הבעיה היחידה ולפי הערכות יהיה גבוה מ-400 אלף שקל. אם כך אכן יקרה, פוטנציאל הלקוחות שלו - בדיוק כמו של ה-GLB ה"רגיל" - יהיה צנוע יחסית.