בקצרה:
  • ברונקו יהיה דגם שלישי במשפחת ראפטור
  • עם יותר כוח ויכולת שטח משופרת
  • הפתעה: צפוי לנחות כאן בסוף השנה
טורף שלישי במשפחה: ברונקו יהיה דגם נוסף של פורד לקבל את השם ראפטור, אחרי ה-F150 והריינג'ר, ובכך ישלים שלישיית דגמי שטח קיצוניים. מתחרהו הישיר יהיה ג'יפ רנגלר רוביקון 392.
לברונקו ראפטור מנוע V6 כפול-מגדשים בנפח 3.0 ליטר עם כ-400 כ"ס, 70 כ"ס יותר מה-V6 בנפח 2.7 ליטר בברונקו המשווק כאן. מערכת פליטה אקטיבית תאפשר בחירה בין לא פחות מארבעה סוגי צליל, החל מ'שקט' כדי לשמור על יחסי שכנות טובים בהנעה בשעת בוקר מוקדמת, דרך רגיל, ספורט ובאחה שצפוי להפעיל אזעקות שכנות.
החיבור הוא לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים בכביש רטוב, כפולה לשטח והילוך כוח ביחס הפחתה זהה (3.06) לגרסאות בדלנדס וויילטראק. אבזור השטח נותר ללא שינוי, עם נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית, ניתוק מוט מייצב קדמי ומערכת סיוע לתמרון בשטח הבולמת את הגלגל הפנימי לסיבוב.
לקפוץ גבוה יותר: השינוי העיקרי בראפטור נוגע למערך המיתלים, המיועד לאפשר נסיעת שבילים משובשים מהירה. עם תצורה דומה אבל מחוזקת הכוללת סרן חי מאחור (דנה 50 לעומת 44) ונפרד מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים, המאפשרים גם הרחבת מפסקי הסרנים ב-16 ס"מ מלפנים ו-17 ס"מ מאחור (186 ו-187 ס"מ בהתאמה) בהשוואה לווילדטראק.
הם נתמכים בולמי זעוזעים אדפטיביים פוקס "3.1 עם ניטור של עד 500 פעמים בשניה המאפשרים שינוי מידת השיכוך וההחזרה, עם מיכל חנקן חיצוני לטובת עמידות פעולה גם בתנאי חום קיצוניים. על הקשר לקרקע אחרים צמיגי BFGoodrich KO2 במידה "37 ("2 יותר מהווילדטראק) על חישוקי "17, עם מנגנון נעילה (בידלוק) כנגד פריקה בנסיעה בלחץ אוויר נמוך.
בהשוואה לגרסת ווילדטראק, לראפטור זווית גישה גדולה ב-4 מעלות (47.2), זווית גחון גדולה ב-4.5 מעלות (30.8), זווית נטישה גדולה ב-3.5 מעלות (40.5) עם מרווח גחון נדיב ב-4 ס"מ (33.2 ס"מ). מהלכי המתלה נדיבים כמובן יותר מגרסת בדלנדס – 33 ס"מ מלפנים (10.8+ ס"מ) ו-35.5 ס"מ מאחור (9.6+ ס"מ).
מה עוד צריך לדעת עליו: העיצוב החיצוני אגרסיבי יותר ונבדל בעיקר בפגוש קדמי שונה וסבכה עם הכיתוב "פורד", בניגוד ל"ברונקו" בדגם הרגיל, כמו גם כנפיים מורחבות שנועדו לאכלס את הגלגלים הגדולים. בתא הנוסעים יש הגה עם סימון ממורכז ומנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחוריו, כמו-גם שילוב דיפונים בצבע כתום עם קרבון. עוד נוספה ידית אחיזה לנוסע בקונסולה המרכזית ותמיכה צדית משופרת למושבים.
מה אנחנו חושבים: מאז נחשף רשמית הברונקו לפני כשנה וחצי, היה ברור שמדובר ביריית פתיחה לקרב ארוך וייצרי בין פורד לג'יפ. ובינתיים, המאבק בין היצרניות לא מאכזב ככשכל גרסה שיצרנית אחת מציגה, נענית מיד על ידי יריבתה. עולם השטח מעולם לא סער כמו בחודשים האחרונים.
האם ברונקו ראפטור הוא הגרסה האולטימטיבית לדגם? על הנייר נראה כי הוא משלב את היתרונות של גרסת בדלנדס המיועדת לעבירות, עם גרסת ווילדטראק המיועדת בעיקר לדיונות ומבחינות מסוימות עשוי להתעלות על שניהם. נמתין לנחיתתו כאן.