בקצרה:
  • השם הוא ג'יפ רנגלר רוביקון 392, התואר הוא "הדגם החזק ביותר שיוצר"
  • מנוע V8 בנפח 6.4 ליטר, 470 כ"ס, המילים שמרכיבות חלום רטוב לנהג שטח אמריקאי
  • שיווק מקומי נמצא בבחינה אבל אם יגיע, מחירו לא צפוי להיות עממי
מאב-טיפוס לייצור סדרתי: את הקונספט לרנגלר V8 חשפה ג'יפ - באופן הכי לא מקרי שאפשר להעלות על הדעת - ביום בו הוצג לראשונה מי שיהיה יריבו המשמעותי ביותר – פורד ברונקו. ארבעה חודשים חלפו וג'יפ חושפת את הרכב הסדרתי. ואם תהיתם מדוע "392", זהו נפח המנוע בשיטה האמריקאית המודדת נפל לפי קיוביק-אינץ'. 6.4 ליטר עבור שאר העולם. למרות שמנוע בתצורת V8 נחשב לאחד מאבני הייסוד של התרבות המוטורית האמריקאית, מותג ג'יפ - שיש רק מעטים אמריקאים ממנו, אם בכלל - התקין כזה ברכב השטח לאחרונה בשנות ה-80, ב-CJ7 גולדן-איגל.
המון כוח, כמובן: מנוע ה-V8 אטמוספרי הוותיק והמוכר של קרייזלר שהושחל בחרטומו הופך אותו עם 470 כ"ס לרנגלר החזק ביותר שיוצר בהיסטוריה. למנוע מחוברת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם מנופי שליטה ידנית מאחורי ההגה, לראשונה בדגם. תיבת העברה מאפשרת הנעה כפולה לכביש (אחורית, העברת כוח לפנים כשנדרש), כפולה לשטח (שווה לפנים-אחור) והילוך כוח. זאת בשונה מרנגלר רגיל שמאפשר גם הנעה אחורית בלבד. הביצועים מרשימים כצפוי: זינוק ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) אורך 4.5 שניות בלבד, כמו פורשה 718 קאיימן S.
מה בשטח: ג'יפ תציע את הרנגלר 392 רק בגרסת רוביקון ייעודית לשטח. השינויים המכאניים בהשוואה לדגם הרגיל כוללים - מלבד המנוע ותיבת ההילוכים כמובן - בולמי זעזועים של FOX כציוד תקני ובלמים משודרגים. יהיו מי שיצטערו על כך שצמיגי שטח קרביים בגודל "37 ענקיים וסופר-מרשימים שהוצגו באב-טיפוס ויצרו אין ספור דיונים ברשת מאז, לא עשו דרכם לגרסת הייצור שמסתפקת ב-"33 זהים לרוביקון הסטנדרטי. עוד נשארו מהדגם הרגיל: נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית וניתוק למוט המייצב הקדמי על מנת להאריך את מהלך המתלה.
מבחינה עיצובית נבדל ה-392 מרוביקון בכנסי אוויר גדולים על מכסה המנוע, חישוקי "17 שונים עם מנגנון נעילה (ביד-לוק) כנגד פריקת צמיג בנסיעה בלחץ אוויר נמוך, רביעיית פתחי מפלט שזוכה - ולא ברור מדוע - במערכת אקטיבית לסאונד משופר עבור מי שצליל טבעי של V8 ענקי לא מרגש מספיק.
מה אנחנו חושבים: הרנגלר הוא הדגם האייקוני והאהוב ביותר של ג'יפ, ויצרנית רכבי השטח הראשונה בעולם מצליחה איכשהו לעדכן במעט את הנוסחה הקלאסית והכה נחשקת מסביב לעולם, כך שתתאים לזמנים מודרניים. אפשר כמובן להצביע על אינספור חוסרים טכנולוגיים ומבחני בטיחות מביכים כנקודות בעייתיות, אך לאור נתוני המכירות המעולים מסביב לעולם, כנראה שג'יפ עושה משהו נכון שגורם לחיבור בין נוסטלגיה, רומנטיקה, יכולת שטח ומראה קלאסי לעודד שליפת כרטיס אשראי אצל הדילר. שאפו למותג.
ובנוגע ל-392 עצמו, התקנת מנוע אדיר בחרטום הרגנלר היא צעד שיווקי מתבקש, במיוחד לקראת בואו של טוען מרשים ומבטיח לכתר, אבל אפשר היה לעשות עוד מאמץ קטן ולהשתדל קצת יותר. למשל, צמיגי הענק שהפכו לשיחת היום יכולים היו להגיע לייצור. בתוך הג'יפ אפשר היה להשקיע יותר מאשר ריפודי עור ייעודיים לדגם וכן הלאה. ובכל זאת, אנחנו מוכנים להמר שרשימת ההמתנה לדגם החדש במהלך 2021 לא תהיה קצרה יותר מזו של פורד ברונקו הכל-חדש.