בקצרה:
  • פורד תציג בקרוב גרסת ראפטור לברונקו
  • יחידת ההנעה תגיע מה-F150 ראפטור המפלצתי
  • שיווק מקומי? "בוחנים את האפשרות"
הכוח להשחית: פורד נהנית מאוד מההחלטה להחיות את השם ברונקו עם מתחרה ישיר בג'יפ רנגלר ולמרות מספר שיהוקים בתחילת הדרך - לרבות ריקול מהיר - היא מתמודדת עם ביקושים יוצאי דופן מאז הושק בקיץ שעבר. בינתיים היא מתפנה להשלמת פיתוח גרסת ראפטור צפויה לרכב השטח הצעיר והמרשים, שתמונות ראשונות מניסויי נהיגה אחרונים התפרסמו באתר Bronco Nation.
הברונקו ראפטור יקבל את מנוע ה-V6 המוגדש בנפח 3.5 ליטר מה-F150 ראפטור העדכני, עם 450 כ"ס שהם תוספת של כ-25% (110 כ"ס) לגרסה החזקה ביותר של הברונקו הרגיל. בין המנוע והגלגלים צפויה תיבת עשרה הילוכים והנעה אחורית, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים כנדרש או כפולה בחלוקה שווה לפנים אחור וכמובן הילוך כוח.
גלגלים גדולים: הברונקו ראפטור מצויד בצמיגי שטח ענקיים במידה "37, גדולים ב-"2 מאלה של המתחרה הישיר – ג'יפ רנגלר רוביקון אקסטרים 392. עוד ניתן להבחין בבתי גלגלים מורחבים שנועדו להכיל את הצמיגים הגדולים יותר וסבכה קדמית עם שם היצרן במקום שם הדגם בגרסה הרגילה.
פורד תצייד את הברונקו במערכת מיתלים דומה ל-F150 ראפטור, עם בולמי זעזועים אדפטיביים חדשים של פוקס. שינויים נוספים יתבטאו בזרועות מתלה קדמיות שונות, ארוכות ומחוזקות, לטובת מהלך מתלה ארוך יותר.
מה אנחנו חושבים: זירת הקרב החדשה שנפתחה בין פורד לג'יפ בשנה וחצי האחרונות תמשיך להיות אחת המסקרנות בתעשייה לא רק ביחס לדגמים הרגילים, אלא גם גרסאותיהם השונות, קיצוניות פחות או יותר. שכן למרות שלא מדובר בקטגוריית ליבה כמו רכבי פנאי, או פלח שוק מתקדם טכנולוגית כמו רכב חשמלי, בין שני רכבי השטח והיצרניות שלהם מתנהל קרב ייצרי, רווי אמוציות, כמו פעם. הברונקו ראפטור? אם הוא אכן משדרג את חוויית הנהיגה יוצאת הדופן של הברונקו הרגיל עם יותר כוח ויכולת, הוא בהחלט עשוי להיות רכב השטח הנחשק ביותר שכסף יכול לקנות כיום.