בקצרה:
  • תמונות ופרטים ראשונים על סדרה ב.מ.וו 2 קופה
  • תתבסס גם בעתיד על פלטפורמת הנעה אחורית
  • שיווק מקומי צפוי למחצית השניה ב-2022
הנעה מאחור, גם בפעם השניה: בשונה מסדרה 2 גראן קופה בעלת ארבע הדלתות, שמבוססת על פלטפורמת ההנעה הקדמית של סדרה 1, הדור הבא ל-2 קופה יציע הנעה אחורית "קלאסית". תחילת השיווק מתוכננת לסוף שנה זו וכעת נמצאת המכונית בניסויי נהיגה אחרונים ומשם מגיעות גם התמונות הרשמיות.
ב.מ.וו שספגה לא מעט ביקורת על הבגידה בערכי המותג עם דגמי ההנעה הקדמית שלה, הודיעה כי ה-2 קופה צפויה להיות המכונית המהנה ביותר לנהיגה בקטגוריה. בין השינויים שבוצעו לעומת הדגם היוצא: הקשחת המבנה, הרחבת מפסקי הסרנים מלפנים ומאחור והארכת בסיס הגלגלים על מנת לשפר את היציבות. ב.מ.וו מבטיחה שגם הפעם תשמר המכונית חלוקת משקל כמעט אופטימאלית (50-50) בין הציר הקדמי לאחורי.
החזקה ביותר, רק עם הנעה כפולה: היצע מנועי הבנזין המוגדשים הרלוונטיים לשוק המקומי יהיה זהה לדגם היוצא: ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (184 כ"ס ב-220 או 258 כ"ס ב-230) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הגרסה החזקה ביותר עד להופעת M2 עתידית תהיה ה-M240, עם אותו מנוע שישה צילינדרים (3.0 ליטר) אך 374 כ"ס (תוספת 34 כ"ס), כעת עם הנעה כפולה תקנית במקום אחורית בדגם היוצא.
לדברי ב.מ.וו, חלוקת הכוח מתעדפת את החלק האחורי והמערכת כוללת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה האמור לשמר את מאפייני הניהוג ייחודיים למרות העברת הכוח לכל הגלגלים ולא רק לאחור. לגרסה הבכירה בלמים משודרגים בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים יותר (245 מלפנים, 255 מאחור) עם חישוקי "19. עוד מציינת היצרנית כי מערכת של כונסי ומסיטי אוויר ייעודיים לגרסה הבכירה מפחיתים את כוח העילוי מלפנים עד כדי 50% במהירות גבוהה, לטובת יכולת ניהוג עדיפה.
מה אנחנו חושבים: בקצרה, שככה צריך. דווקא בעידן בו יצרני רכב עלומים וחסרי היסטוריה או DNA מאיימים לכבוש את עולם הרכב, באמצעות מכונות חשמליות חסרות זהות ונטולות ייחוד, טוב יעשו יצרניות כמו ב.מ.וו אם יתעקשו על שימור זהותן, כמעט בכל מחיר. ובמקרה של החברה הבווארית, הנעה אחורית נמצאת בהחלט ברשימה המצומצמת של "מאפיינים היסטוריים שטרם הוכחדו", לצד מנועי שישה צילינדרים. היינו מוסיפים גם "אטמוספריים" ו"תיבה ידנית", אבל על מי אנחנו עובדים.