טסלה ממשיכה לשבור שיאים, לא רק בקצב המכירות, אלא גם בקצב ההתייקרות. הלילה (יום ג') העלתה היצרנית האמריקאית את מחירי מודל 3 בפעם השישית מאז התחיל השיווק המקומי בפברואר שעבר. המחיר שמתחיל כעת ב-225 אלף שקל לגרסת הבסיס (SR), גבוה ב-46 אלף שקל ממחירה הראשוני - התייקרות בשיעור של 25%, כמעט כפול מעליית מחירי הדירות בישראל באותה תקופה לפי הלמ"ס.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
מי שיזמין כעת אמור לקבל את רכבו רק בעוד כמעט שנה, בפברואר 2023. זאת אם לא יהיו עיכובים נוספים דוגמת אלה של הימים האחרונים, כאשר החברה הודיעה במפתיע ללקוחות שאמורים היו לקבל את רכבם, כי המסירה תתעכב בחודשיים לפחות.
גם גרסת LR עם סוללה גדולה יותר, וטווח נסיעה תיאורטי של כ-600 ק"מ (110 ק"מ יותר מגרסת הבסיס) והנעה כפולה עם 441 כ"ס, שעלתה לפני כשנה 220 אלף שקל, עולה כעת 271 אלף שקל.
גרסת פרפורמנס החזקה (562 כ"ס) והמהירה (3.3 שניות ל-100 קמ"ש) בהיצע עולה כעת 299.5 אלף שקל, כמעט 50 אלף שקל יותר ממחירה לפני כשנה. נציין כי זמני האספקה הצפויים לשני הדגמים הבכירים קצרים יותר, נובמבר ל-LR ומאי לגרסת פרפורמנס.
בטסלה מנמקים את ההתייקרות בעליית מחירי חומרי הגלם ועלויות השינוע הימיות. שווה להזכיר כי גם מחירים של דגמים חשמליים אחרים בשוק, למשל ג'ילי גיאומטרי C, סרס EV3 וקיה נירו EV, התייקרו אבל בשיעורים נמוכים משמעותית של אלפי שקלים בודדים.
מה אנחנו חושבים: עם כ-7,500 שעלו על הכביש מתחילת השנה, טסלה מודל 3 היא החשמלית הנמכרת ביותר כאן ובפער. אבל עליית המחירים האחרונה מקרבת את מודל 3 (בגרסאות הבכירות) לטריטוריה של דגמים כמו ב.מ.וו i4 שכבר משווקת כאן או פולסטר 2 שתנחת כאן בקרוב, ומתרחקת ממתחרים ותיקים כמו יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק.
וואם עליית המחירים תמשך, לטסלה יהיה קשה עוד יותר להציג מחיר תחרותי למודל Y, גרסת הפנאי למודל 3 שצפוי להתחיל שיווק מקומי בקרוב.