בקצרה:
  • חטיבת הביצועים של וולוו הודיעה: שיווק ישראלי בחודשים הקרובים
  • פולסטר 2 תתמודד עם טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6 עתידית
  • בעוד כשנה: רכב הפנאי פולסטר 3. ביבואנית לא מגיבים
במגמת התרחבות: פולסטר, בעבר חטיבת הביצועים של וולוו וכיום מותג חשמליות נפרד, הציגה לפני שלוש שנים את ה-2, משפחתית חשמלית שמתחרה ישירות בטסלה מודל 3. לפני כחצי שנה דיווחנו על תכניות ההתרחבות של היצרנית, בה לא הוזכרה ישראל. וכעת מודיעה היצרנית על התרחבות נוספת שתכלול עד 2023 לא פחות מ-30 מדינות. לפי התכניות, במהלך חצי השנה הקרובה יצטרפו ספרד, פורטוגל, איחוד האמירויות, כווית וישראל. פולסטר תיוצג כאן על-ידי יבואנית וולוו, חברת מאיר.
התשובה השבדית: מודל 2 שצפויה לעבור מתיחת פנים בקרוב מבוססת על פלטפורמת CMA (ר"ת Compact Modular Architecture) המשותפת לוולוו XC40. מידותיה ביחס למודל 3 צנועות - היא קצרה ב-9 ס"מ (460.5 ס"מ), צרה ב-5 ס"מ (180 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-14 ס"מ (273.5 ס"מ), אבל היא גבוהה ממנה ב-3.5 ס"מ (148 ס"מ). גם תא המטען צנוע בכ-140 ליטר (405 ליטר).
ה-2 משווקת בעולם בשלוש גרסאות. לבכירה שבהן שני מנועים חשמליים (408 כ"ס) שאחראים לזינוק ל-100 קמ"ש - 4.7 שניות. מהיר בשניה וחצי מטסלה מודל 3 בסיסית, אבל איטי ב-0.3 מגרסת LR כפולת הנעה. מצברי 78 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה רשמי של 480 ק"מ (דומה למודל 3 בסיסית, 120 ק"מ פחות מ-LR) עם אפשרות לטעינה מהירה (150DC) ומילוי ל-80% בחצי שעה. כאופציה מוצעת גם גרסת "ביצועים" הכוללת בולמי זעזועים של אוהלינס ובלמים של ברמבו.
פולסטר משווקת את ה-2 גם בגרסה עם מנוע חשמלי בודד (231 כ"ס) המחובר לגלגלים הקדמיים ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות (איטי ב-1.3 שניות ממודל 3 בסיסית) עם נסיעה של 540 ק"מ (כ-50 ק"מ יותר מ-3 בסיסית). גרסת בסיס זולה מכולן משתמשת במנוע חשמלי קדמי חלש יותר (224 כ"ס) ומצברים קטנים יותר (64 קוט"ש) המאפשרים טווח נסיעה של 440 ק"מ.
ויש גם פנאי בדרך: פולסטר חשפה לאחרונה את ה-3, שיהיה רכב פנאי חשמלי המיועד לשוק האמריקאי וגם ייוצר שם במפעל החברה בצ'רלסטון, דרום קרולינה. שם תייצר וולוו גם את הדור הבא של ה-XC90 ולצד ה-S60. בינתיים לא מפרסמת היצרנית כל מידע טכני אודותיו, מלבד תמונה עם מדבקות הסוואה.
הוא כן צפוי להתבסס על פלטפורמה ייעודית וחדשה של היצרנית, עם מצברים במתח גבוה שיאפשרו טעינה אולטרה מהירה. הממדים שלו צפויים לאפשר לו להתמודד עם מתחרים כמו אודי e-tron, מרצדס EQC וגם ב.מ.וו iX.
מה אנחנו חושבים: הביקוש בשוק הרכב המקומי למכוניות חשמליות אדיר, ולכן יש להניח כי כל דגם שינחת כאן יזכה להצלחה. הפולסטר 2 זוכה לתשבוחות גדולות בעיתונות הרכב האירופאית, בעיקר עקב יתרון איכות על פני טסלה מודל 3, שמחירה שם דומה. ואם תצליח יבואנית המותג ליישר קו מבחינה זו עם החשמלית הנמכרת בישראל, יש לה פוטנציאל מכירות גדול יותר מכמות מכירות כל דגמי הבנזין של החברה האם.
יש להזכיר, וולוו מכרה בסך הכל 369 מכוניות שאינן רכב פנאי במהלך כל 2021. יש להניח שלפולסטר לא תהיה כל בעיה לשווק כאן מספר גדול יותר כבר בשנה הראשונה. בחברת מאיר מסרבים להתייחס לכניסתו הרשמית של המותג ארצה, כנראה עקב חוסר ודאות באשר לתאריך המדויק, אופן השיווק ותגי המחיר.