בקצרה:
  • נציגות שנייה ליונדאי בקטגוריית פנאי-קטן
  • עם מערכת הנעה מודרנית ואבזור עשיר
  • המחיר מתחיל ב-124 אלף שקל
שישי במשפחה: הבאיון יהיה רכב פנאי שישי באולם התצוגה של יונדאי, ודגם שני שלה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים אחרי הווניו. הוא ממוצב גבוה יותר גם מבחינת תג המחיר - 124 אלף שקל גבוה ב-12 אלף שקל, וגם מבחינת ממדים גדולים יותר. בהשוואה לווניו הוא ארוך ב-14 ס"מ (418 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (258 ס"מ), אבל הוא נמוך ב-9 ס"מ (150 ס"מ) בעוד הרוחב דומה (177.5 ס"מ). נפח תא המטען גדול בכ-20 ליטר (373 ליטר).
בעוד הווניו מיועד לשוק בצפון אמריקה, הבאיון מיועד לאירופה, שם הוא מתמודד מול מתחרים כמו אופל מוקה, טויוטה יאריס קרוס, ניסאן ג'וק, פורד פומה ופולקסווגן T-קרוס, ולכן הוא עושה שימוש במערכת הנעה מודרנית יותר. עם מנוע בנזין מוגדש, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, בחיבור לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. המנוע מוצע בשתי רמות הספק, 100 כ"ס בגרסת הבסיס המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות או 120 כ"ס בגרסה הבכירה עם מערכת היברידית קלה (48V) כשאת המיאוץ הקלאסי הוא יסיים ב-10.4 שניות.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור של הבאיון עשירה כבר בגרסת הבסיס הכוללת מסך מגע ("8), לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מפתח חכם, מצלמת נסיעה לאחור עם חיישני חניה מלפנים ומאחור, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "17.
יש גם מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על שכחת ילדים. גרסת הבכירה (129 אלף שקל למנוע החלש, 134 אלף שקל לחזק) מוסיפה התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור כמו גם אפשרות לגג בצבע שחור.
מה אנחנו חושבים: ליונדאי יש כיום היצע דגמי פנאי גדול ומגוון יותר מכל מותג רכב בשוק הישראלי. ולכן הבאיון ייאלץ למצוא את מקומו לא רק מול המתחרים בחוץ, אלא גם בתוך אולם התצוגה של יונדאי עצמה, בו כבר נוכחים שני דגמים, הווניו והקונה, שממוצבים פחות או יותר על אותה משבצת מבחינת ממדים, תג מחיר וייעוד.
לזכותו עומד עיצוב מקורי וייחודי, מערכות בטיחות מהמתקדמות בקטגוריה וגם העובדה כי הוא מיועד לקהל אירופאי מבטיחה איכויות נסיעה גבוהות. אבל עד כמה הוא באמת טוב, והאם הוא מצדיק תג מחיר גבוה בכ-10% מהווניו, נדע רק לאחר שננהג בו.