בקצרה:
  • מגנה מציגה הנעה חשמלית ייעודית לטנדרים גדולים
  • תשמור על היכולות, תוך הוזלת עלויות פיתוח
  • החדשות הרעות: ייצור סדרתי צפוי רק ב-2025
חשמל במקום דיזל: מגנה, ספקית הרכב הגדולה ביותר בצפון אמריקה, חושפת מערכת הנעה חשמלית ייעודית לטנדרים, קטגוריה שצפויה בשנים הבאות לגדול משמעותית ביבשת החדשה. מערכת ההנעה שומרת על מרבית הרכיבים המכאניים בדגמים קיימים, ובכך אינה פוגמת בחוסן המבני ויכולת ההעמסה והגרירה של טנדרים גדולים עם מנועי בנזין או דיזל, כולל הדגמים הפופולריים בארה"ב - פורד F250, ראם 2500HD ושברולט סילברדו 2500HD.
איך זה עובד: מערכת ההנעה כוללת שני מנועים, קדמי עם 245 כ"ס ואחורי עם 340 כ"ס, והספק משולב של 585 כ"ס. ניהול מנועים ממוחשב מעניק אפשרות להכוונת מומנט לפנים-אחור. לצורך ניסויי נהיגה הותקנה המערכת ב-GMC סיירה 2500HD (תאום לשברולט סילברדו המשווק כאן), ללא כל שינוי בזרועת המתלה הקדמיים, קפיצים, בולמי זעזועים או מערכת בלמים.
המנוע האחורי משולב בתוך סרן חי, אבל על נקודות החיבור המקוריות לשלדה, ובכך נחסכות התאמות. הודות לתצורת מתלה זו, נשמרים כושר ההעמסה והגרירה (6.5 טון). גם יכולת העבירות צפויה להיות דומה, הודות לשילוב נעילת דפירנציאל במנוע החשמלי האחורי.
מה אנחנו חושבים: השוק האמריקאי מסתמן כצמא לטנדרים חשמליים, אבל בינתיים משווקים בו רק ריביאן R1T ופורד F150 לייטנינג הקטנים יחסית, שאינם מיועדים לעבודה קשה באמת הכוללת העמסה וגרירה במשקל כבד. גם טסלה סייברטראק וGMC האמר שישווקו בעתיד אינם מיועדים לכך. ולכן נראה כי כאשר תהפוך המערכת לזמינה, העניין בה צפוי להרקיע שחקים.
בעיקר מצד ענקיות אמריקאיות - פורד, ג'נרל מוטורוס וקרייזלר - שמערכת הנעה שכזו תאפשר להם להוזיל משמעותית עלויות פיתוח ולקצר משמעותית את פרק התכנון וביצוע של דגם כל-חדש. עד כמה המערכת באמת תצליח להחליף את הבנזין והדיזל בארץ הטנדרים? הפוטנציאל בכל מקרה, עצום.