• פולסטר מציגה גרסת קצה ל-2 החשמלית משפחתית
  • עם קצת יותר כוח, ובעיקר שדרוג היכולת הדינמית
  • בינתיים אין ליבואנית וולוו תוכניות לשיווק המותג בישראל
חשמל שבדי: פולסטר היא חטיבת הביצועים של היצרנית השבדית, המקבילה לב.מ.וו M, מרצדס AMG ואודי ספורט, רק שבשונה מהן היא מתמקדת בייצור מכוניות חשמליות. ה-2 היא המשפחתית החשמלית הראשונה שלה אותה הציגה לפני שנתיים וחצי, כתשובה אירופאית ראשונה לטסלה מודל 3 הסופר פופולרית.
לכבוד פסטיבל המהירות בגדווד שייפתח בסוף השבוע הקרוב, היא מציגה אב-טיפוס המשדרג את הביצועים ובעיקר את היכולת הדינמית של החשמלית השבדית, והיא עשויה בעתיד להגיע גם לייצור סדרתי. מלבד המתחרה האמריקאית פולסטר תיאלץ להתמודד בקרוב גם מול היריבה הצעירה ממינכן, ב.מ.וו i4.
יותר כוח, יותר אחיזה: ה-2 שומרת על תצורת שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, המחוברים לגלגלים הסמוכים להם ומייצרים בכך הנעה כפולה, עם הספק של 476 כ"ס, 68 כ"ס יותר מהגרסה הרגילה. תוספת הכוח אמורה לשפר את נתון הזינוק ל-100 קמ"ש שעומד בגרסה הרגילה על 4.7 שניות, אבל ספק אם תצליח להשתוות לנתון גרסת הביצועים של מודל 3 במיאוץ הקלאסי שעומד על 3.3 שניות.
פולסטר שדרגה בעיקר מערכות מכניות האמורות לאפשר למכוניות יכולות גבוהות לא רק בקו ישר. למשל מערכת מיתלים קשיחה יותר (ב-80% מלפנים וב-40% מאחור) הנתמכת בולמי זעזועים מתכוונים (ידנית) של אוהלינס ומאפשרת הנמכת המרכב ב-3 ס"מ והרחבת מפסקי הסרנים ב-1 ס"מ.
מערכת הבלימה שודרגה עם קאליפר בן שש בוכנות של Akebono מלפנים ועל הקשר לאספלט אחראים רביעיית צמיגי פירלי P-זירו רוסו רחבים יותר (275/30) המולבשים על חישוקי "21 ענקיים.
מה אנחנו חושבים: וולוו עסוקה בשנים האחרונות הרבה יותר בלשמור על הנהג תוך השקעה אדירה במערכות בטיחות מתקדמות, והרבה פחות בלרגש אותו עם ביצועים יוצאי דופן כפי שעשתה בעבר. אב-הטיפוס שהציגה חטיבת הביצועים שלה, הוא צעד קטן אומנם, אבל חשוב בדרך לשנות קצת את הגישה הזו, וצריך לקוות שהוא גם יגיע לייצור סדרתי.
חבל רק שבינתיים, שנתיים וחצי לאחר שהוצגה, אין ליבואנית וולוו כל תכנית לשווק בישראל את דגמי המותג המלהיבים בעתיד הנראה לעין.