בקצרה:
  • קאדילק מציגה גרסת ביצועים לאסקלייד הגדול
  • עם 682 כ"ס, זינוק ל-96 קמ"ש ב-4.4 שניות
  • שיווק מקומי? "נמצא בבחינה"
הכוח להשחית: זו פעם ראשונה שחטיבת הביצועים של קאדילק משביחה את האסקלייד, רכב הפנאי הענק של היצרנית, ותשווק אותו בשתי גרסאות מרכב: רגילה ו-ESV מוארכת. בחרטום מושתל מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר המוכר מה-CT5-V בלאקווינג, רק עם מגדש על גדול יותר והספק מרבי של 682 כ"ס, 260 כ"ס יותר מה-V8 האטמוספרי באסקלייד הרגיל.
הוא מחובר לתיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה, המאפשרות זינוק מעמידה ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-4.4 שניות בלבד. מחד, מדובר בנתון פנטסטי לרכב כה גדול וכבד (2.8 טון). מאידך, אלה ארבע עשיריות יותר ממרצדס GLS 63 AMG, המתחרה הישיר שנושא משקל דומה (2.6 טון) ונהנה מ-612 כ"ס "בלבד".
קאדילק שדרגה את מרבית המכלולים הרלוונטיים על מנת לתמוך בתוספת הכוח והמהירות, בין היתר עם מיתלי אוויר נוקשים יותר, כיול שונה למערכת ההגה, בלמי ברמבו עם שש בוכנות מלפנים, דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וסעפת פליטה אקטיבית לטובת צליל דרמטי. לבורר הנהיגה נוסף מצב "V" המכייל את כל המערכות לביצועים מיטביים.
שינויי המראה אינם גדולים וכוללים בעיקר גימור מושחר לחלקי שונים לרבות סבכה קדמית, חישוקי "22 יחודיים ורביעיית מפלטים מאחור. בתא הנוסעים יש אפשרות לתצוגת נתוני אקשן על סוללת מסכי OLED (צג נתונים בגודל "7.2, לוח מחוונים בגודל "14.2 ומסך מגע ענק - "16.9), דיפונים שונים ומושבים המציעים עם תמיכה משופרת.
מה אנחנו חושבים: מי צריך ביצועי מכונית ספורט ברכב פנאי עצום מידות וכבד משקל? כנראה אף אחד. מי רוצה כזה? ללא ספק לא מעט. לא בגלל הביצועים והיכולת, אלא בעיקר מכיוון שגרסאות אלה נחשבות לקצה שבקצה ואי אפשר להתעלם מאפקט הפוזה המשודרג. בכל מקרה, בתקופה בה תעשיית הרכב פונה יותר ויותר לחשמל, צריך לברר עם מהנדסי ג'נרל מוטורס כיצד הצליחו לשכנע את אנשי השיווק בצורך של דגם כזה. ומצד שני, יש מקום לברך אותם על ההתעקשות לשמור את ה-V8 בנזין האייקוני בחיים. גם אם זה לא לעוד הרבה זמן.