• דגמי הספורט-סדאן של קדילאק שומרים על תפריט עם טעם של פעם
  • מנועים, הספקים וביצועים דומים לדגמים המוחלפים
  • ינחתו בארץ בסוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה
טיל אמריקאי: יצרנית היוקרה האמריקאית חושפת גרסאות קצה ל-CT4-V ו-CT5-V השריריות תחת המיתוג בלאק-ווינג, ובכך היא מחליפה את ה-ATS-V וה-CTS-V. המנועים של שתיהן עברו בירושה מהדגמים המוחלפים, עם שינויים קלים באיברים הפנימיים לרבות סעפות יניקה ופליטה יעילות יותר. במקרה של ה-CT4-V מדובר ב-V6 כפול מגדשי טורבו בנפח 3.6 ליטר עם 472 כ"ס (8+ כ"ס), בעוד ה-CT5-V עם מנוע V8 בנפח 6.2 עם מגדש על ו-668 כ"ס (28+ כ"ס).
5 צפייה בגלריה
קדילאק CT5-V בלאקווינג
קדילאק CT5-V בלאקווינג
קדילאק CT5-V בלאקווינג
לשתיהן אפשרות בחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית עם מערכת גז ביניים אוטומטית, תיבה שהופכת נדירה במכוניות מסוגן, או תיבת עשרה הילוכים אוטומטית. שתיהן מוצעות עם הנעה רק לגלגלים האחוריים, בשונה ממרבית המתחרות שעברו להנעה כפולה או מציעות אופציה כזו, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
הביצועים: למרות תוספת הכוח, הביצועים של שתיהן זהים לדגמים המוחלפים, פועל יוצא של כמות הכוח המסוגלת לרדת לאספלט דרך שני צמיגים אחוריים בלבד. ה-CT4-V תזנק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3.8 שניות, עשירית שניה יותר מ-M3 קומפטישן החדשה, בדרך ל-304 קמ"ש מרביים. ה-CT5-V מזנקת ל-96 קמ"ש ב-3.7 שניות, חצי שניה יותר מ-M5 בסיסית וכפולת הנעה, בדרך ל-322 קמ"ש מרביים.
5 צפייה בגלריה
קדילאק CT4-V בלאקווינג
קדילאק CT4-V בלאקווינג
קדילאק CT4-V בלאקווינג
בסיבובים: כמקובל, קאדילק מצידת את דגמי הקצה במכלולים קשיחים ומשודרגים על מנת לתמוך בעומסים הגדולים המופעלים על מכוניות מסוגם. למשל מיתלים קשיחים יותר הנתמכים בדור החדש של בולמי זעזועים אדפטיביים. מערך הבלמים מגיע מברמבו האיטלקית עם דיסקים גדולים יותר - 340-381 מ"מ לפנים-אחור ב-CT4, בעוד ב-CT5 הם במידות ענק של 374-398 מ"מ בהתאמה.
זו האחרונה כוללת גם אופציה לבלמים קרמיים שמלבד עמידות משופרת מביאים גם להפחתת המשקל הבלתי מוקפץ ב-24 ק"ג. על הקשר לאספלט אחראים מישלין פיילוט ספורט 4S עם תרכובות ייחודית שפותחה בשיתוף בין יצרנית הצמיגים הצרפתית לחטיבת הביצועים של קדילאק.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב אגרסיבי יותר, לרבות אפשרות למסיטי אוויר עשויים מקרבון וחישוקים ייחודיים. בתא הנוסעים יש דיפוני קרבון, הגה שונה עם פס מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית מאחוריו. יש גם מושבים עם תמיכה משופרת, תצוגת נתונים שונה בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12) ומערכת טלמטריה.
מה אנחנו חושבים: אנחנו דווקא אוהבים את הבחירה המודעת של קדילאק שלא להיכנס למירוץ החימוש מול היצרניות הגרמניות בכל הקשור לנתוני תאוצה, והיצמדות לנוסחה הטהורה של הנעה אחורית. וצריך גם להעריך את קדילאק שממשיכה להיצע תיבות הילוכים ידניות, למרות העדפה גורפת של מרבית הלקוחות לתיבה אוטומטית.
אם להסתמך על דגמי העבר, לשתיהן תהיה יכולת דינמית שאינה נופלת, אולי אף טובה יותר מהמיטב שיש לתעשיית הרכב האירופאית להציע, בעיקר מול דגמי הקצה המגיעים ממינכן. בישראל הציע קדילאק את הדגמים הללו בעבר במחירים נמוכים משמעותית מהמתחרים ויש לשער שזה יקרה גם כעת. כעת נותר רק לשפר את התדמית, שמונעת מהם להצליח יותר כפי שמגיע להם.