בקצר
  • ה-MG4 תוצע גם בגרסת ביצועים
  • עם 448 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות
  • צפויה לנחות כאן בתחילת השנה
ביצועים מהמזרח: MG4, המשווקת בסין תחת השם מולאן, הוצגה שם בגרסת ביצועים כוחנית - עם שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 448 כ"ס והנעה כפולה-קבועה. הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 3.8 שניות בלבד, דומה לביצועיסטיות קיצוניות ומאוד יקרות דוגמת אודי RS3 ומרצדס A45s. כדי לתמוך בתוספת הכוח התקינה MG גם מערכת בלימה משודרגת, אבל במפתיע מבלי לשנות כמעט דבר במראה.
מצברי 64 קוט"ש זהים לגרסה הבכירה הרגילה, אבל תוספת המנוע החשמלי תביא עמה צריכה גבוהה יותר וטווח נסיעה שיעמוד על כ-400 ק"מ, כ-50 ק"מ פחות. טעינה מהירה (125DC) תאפשר מילוי מצברים ל-80% בתוך 34 דקות.
מה עוד צריך לדעת: MG4 על כל גרסאות ההנעה מבוססת על פלטפורמת MSP (ר"ת Modular Scalable Platform) הייעודית להנעה חשמלית. לדברי היצרנית, היכולת הדינמית שלה גבוהה משמעותית מדגמים קודמים, בין היתר הודות לשילוב מערכת מצברים חדשה (ONE PACK) וקומפקטית שגובהה 11 ס"מ בלבד הממוקמת ברצפה כחלק אינטגרלי מהפלטפורמה. בכך תובטח קשיחות מבנית גבוהה שתאפשר מערך מתלים נוח, אך גם מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל מאוזנת לפנים-אחור (50-50).
האורך הכללי זהה לפולקסווגן גולף (428.5 ס"מ) אבל בסיס הגלגלים ארוך ב-8.5 ס"מ (270.5 ס"מ). היא רחבה ב-4.5 ס"מ (183.5 ס"מ), גבוהה ב-6.5 ס"מ (150.5 ס"מ) עם תא מטען קטן במעט (363 ליטר).
מה אנחנו חושבים: MG נחשבת לחלוצה מבין יצרניות הרכב הסיניות בחדירה לשוק האירופאי, והפכה בשנים האחרונות לשחקנית משמעותית בו, הודות להיצע רחב יחסית של דגמים בעלי הנעה חשמלית. בבריטניה למשל היא ממותגי הרכב הבודדים שחוו השנה צמיחה של כ-75%, המציבים אותה לפני יצרניות כמו רנו, סקודה, סיאט ומיני.
וה-MG4 צפויה להיות המשך ישיר למגמה, שכן בגרסאות הבסיס היא עשויה לשכנע רבים מהלקוחות ביבשת הישנה לעבור אליה ממשפחתיות קומפקטיות, אחת הגדולות בשוק האירופאי. במקרה של גרסת הביצועים היא צפויה להיות אלטרנטיבה סופר מעניינת לגולף GTI, עם תג-מחיר שצפוי להיות דומה להוט האץ הוותיקה, אבל עם ביצועים טובים בהרבה.