13 שנים לאחר שקיה העולמית הודיעה כי החליטה להעביר את זיכיון הייבוא בישראל ממיכאל לוי המחזיק בקבוצת סמלת לרמי אונגר בעלי חברת טלקאר, ולמעלה מעשור לאחר שהחלו ההליכים המשפטיים בפרשה, זכה אונגר בניצחון. לוי, הממשיך לייבא את דגמי פיאט, אלפא רומיאו וג'יפ, טען שקיה העבירה את הזיכיון בעקבות שוחד ששילם אונגר לבכירים בחברה, ותבע מאונגר 192 מיליון שקל פיצוי. אולם הטענה נדחתה בידי בית המשפט.
השופטת צילה צפת, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציינה בפסק הדין כי "הצדדים הופנו מספר פעמים לגישור בפני מגשרים שונים, אלא שאף אחד מניסיונות הגישור לא צלח. גם אנוכי ניסיתי פעמים רבות להביא את הצדדים לפשרה אשר תביא לסיום הסכסוך בשתי התובענות. לצערי הרב הדבר לא הסתייע"
1 צפייה בגלריה
מיכאל לוי, רמי אונגר
מיכאל לוי, רמי אונגר
מיכאל לוי (מימין) הפסיד בתביעה, רמי אונגר (משמאל) ניצח
(אלירן אביטל)
אונגר מצידו טען כי לוי הפעיל נגדו ריגול תעשייתי ופרץ למחשבים בחברתו בניסיון להשיג מסמכים שיוכיחו את טענותיו. השופטת קיבלה את הטענה, וקבעה כי אחיעד לוי, בנו של מיכאל לוי, אכן היה מעורב בפרשת הפריצה למחשבים וגניבת סודות מסחריים. לפי פסק הדין, אחיעד לוי הפעיל "היקף עצום של גזל סודות מסחריים מטלקאר (יבואנית קיה שבבעלות אונגר - א.ע) ופגע ופרטיותו".
השופטת חייבה את אחיעד לוי, את איש המודיעין העסקי אבירם הלוי שסייע לו אך בהמשך עבר לצידו של אונגר, וצמד חברות של לוי קמ"י וסמל"ת, לשלם לאונגר 2,976,800 שקל על גזל סודות מסחריים. אונגר יקבל רק מחצית מהסכום, לאחר שהתחייב לשפות את אבירם לוי אם יידרש לשלם פיצויים בפרשה. בנוסף נאסר על לוי להשתמש במידע שאסף. בנוסף נדחו תביעות הדדיות שהגישו השניים.
בפסקי הדין צוין כי עד העברת הזיכיון זכתה קיה - במהלך 13 שנים בהן הייתה מיוצגת בישראל על-ידי חברתו של לוי, להצלחה מוגבלת במכירות שעמדה על בין 1-1.5 אחוזים מכלל שוק הרכב המקומי, זאת בזמן שמכוניות יונדאי המיוצרות על ידי אותו קונצרן ודומות במידה רבה, החזיקו בכ-14% מהשוק המקומי.
בחודש דצמבר 2007 פרסם ynet כי בקיה לא מרוצים מנתוני המכירות העומדים לא רק על מספרים נמוכים בהרבה מהצפוי אלא שגם צנועים משמעותית מהצפי שהוגש להם בזמנו על-ידי היבואנית בארץ. בתגובה לכך עצרו הקוריאנים את המכירות בישראל עד להחלטה על נציגות חדשה. יש להזכיר כי בקיה לא היו מרוצים מהמצב בשוק הישראלי מספר שנים לפני קבלת ההחלטה.
בראיון שערך ynet עם מנכ"ל היבואנית סמל"ת, יקי אנוך, הודה האחרון כי מדובר בתהליך שנמשך כבר מספר שנים. "בינואר 2004 ניצבנו עם תוכנית עסקית מבטיחה, אלא שכבר באפריל של אותה שנה הבנו כי אין כל סיכוי שזה יתגשם. תאמין לי. כמי שעמד למכור 5,000 מכוניות נוספות בשנה, זו הייתה אכזבה גדולה במיוחד... נציגי קיה התנהגו בסופו של יום באופן מאד 'מזרח תיכוני'. אני לא יכול להסביר ולפרט, אבל אני כן יכול לומר כי נוצרו יחסי עבודה בלתי אפשריים... הם חיפשו כאן נציג אחר ואנחנו בפירוש ידענו על כך".
בעשור האחרון היא מדורגת בצמרת טבלת המכירות, ובשנתיים האחרונות היא היצרן השלישי הכי נמכר אחרי חברת האם יונדאי וטויוטה. את אונגר ייצגו בהליך ד"ר דורי קלגסבלד, גד טיכו ועו"ד אמיר שרגא. את מיכאל לוי ייצגו עו"ד אייל רוזובסקי ועו"ד גיורא ארדינסט.