• ה-RSQ8 של אודי הוא לא רק רכב פנאי חזק (600 כ"ס) ומהיר (3.8 שניות ל-100) אלא גם יקר מאוד
  • מצד אחד הוא המהיר ביותר על המסלול, מצד שני כדי לקבל כזה בדיוק, תיאלצו לשלם תוספת
  • לרבים קשה להתחבר לרעיון המהירות הפנטסטית במכונית כה גדולה, אבל יש לז'אנר אוהדים
הכי מהיר בגיהנום: ה-Q8 של אודי הוא התשובה למתחרים מבית ב.מ.וו (X6), מרצדס (GLE קופה) ופורשה (קאיין קופה). מכוניות מוחצנות למראה (מרצדס קצת פחות, ב.מ.וו קצת יותר) עם גרסאות ממש חזקות ומהירות עבור מי שסדאן או קופה "רגילות" פשוט לא מספיק עושות רושם עבורו, כמו ה-RS של אודי שנשלח לקבוע שיא הקפה במסלול נורבורגרינג, עם זמן של שבע דקות ו-42.2 שניות. אלו לא רק שבע שניות פחות מהמחזיק הקודם בתואר (מרצדס GLC63 AMG), זהו גם זמן הקפה מהיר יותר ממכוניות ספורט ייעודיות, למשל ב.מ.וו M2 CS למשל.
איך הוא עושה את זה: עם מנוע V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר, אותה יחידה מפלצתית שממוקמת בחרטום ה-RS6 וה-RS7, אבל גם פורשה פנמרה טורבו, קאיין טורבו ואפילו למבורגיני אורוס. במקרה הזה הוא מייצר 600 כ"ס, שעוברים לכל הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. חלוקת הכוח היא 60-40 לפנים-אחור, עם אפשרות להעביר עד 70% מכוח המנוע לפנים, או עד 85% לאחור. על מנת לסייע למפלץ הכבד (כמעט 2.4 טון) לפנות, יש מערכת היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים כציוד תקני.
לא הכל כלול: רשימת אבזור הנוחות והנראות היא כמעט אינסופית: מעבר למה שהייתם מצפים לקבל בתמורה למיליון וצפונה, יש כאן עיסוי למושבים, וילונות נשלפים, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, תאורת מטריקס-לד מרשימה וחישוקי "22 ענקיים. אבל כהרגלה, צ'מפיון היבואנית בחרה לוותר על תוספות נסתרות מהעין, אבל אלה שהופכות אותו לרכב מסלול מרשים. למשל דיפרנציאל מוגבל החלקה לגלגלים האחוריים, מוטות מייצבים אקטיביים, בלמים מקרבון ועוד. המשמעות היא שאם אתם רוצים מכונית זהה לזו שהקיפה את הנורברוגרינג במהירות שיא, זה יעלה לכם בעוד 150 אלף שקלים.
מה אנחנו חושבים: אי אפשר לסובב את זה - הניסיון לגרום למכונית גדולה, גבוהה ובעיקר כל-כך כבדה לנסוע כל-כך מהר מיותר מבחינתנו. וזה נכון גם במקרה של כל המתחרים הישירים. . אמת, מהנדסים מוכשרים וטכנולוגיה מתקדמת יצליחו לכופף את חוקי הפיזיקה פה ושם, אבל לא יבטלו אותם. וזה יישאר רכב גדול, גבוה וכבד, גם כשהוא מהיר מאוד ובידיים ה(מאוד) נכונות יכול לעשות נפלאות על המסלול. אם יש לנו את הסכום הזה, הוא הולך על מכונית משפחתית מעולה ומהירה ליומיום, לצד מכונית ספורט מהירה עוד יותר לשבתות או ימי מסלול. אבל אין לנו.
צפו: 7 דקות ו-42 שניות בנורבורגרינג