בעוד שבועות ספורים יושק בישראל אחד הדגמים היותר מסקרנים של השנה, איוניק 5 החשמלי שיחידות ראשונות ממנו נחתו בישראל ונחשפו לפני ימים ספורים ב-ynet עם תג-מחיר שצפוי להיות נמוך מ-200 אלף שקלים, מפרט סופר מעניין עם נתונים מרשימים ולראשונה בישראל, דגם חשמלי ייעודי ומודרני מבית מוכר עם רשת שירות ענקית. נתונים שמציבים אותו עוד לפני תחילת השיווק - על הנייר לפחות - עם יתרון על פני מרבית המתחרים הנוכחיים.
3 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
אבל ה-5 הוא רק ראשון בשלישיית דגמים שאיוניק הבטיחה להציג עד 2024, וכעת נראה כי לוח הזמנים אף יקוצר. כבר בשנה הבאה צפויה השקת ה-6, דגם שני במשפחת החשמליות של איוניק, עם ייעוד מוצהר להחליף את יונדאי איוניק המקורית, משפחתית קומפקטית שהפכה לסיפור הצלחה ענק בישראל.
את הבסיס למראה המשפחתית תעניק הפרופסי, מכונית תצוגה שנחשפה לפני כשנה ונשענת על פלטפורמת E-GMP (ר"ת Electric Global Modular Platform) הייעודית לרכב חשמלי. ביונדאי אמרו כי מרכב האב-טיפוס עוצב בהשראת מכוניות קופה אייקוניות של המאה הקודמת, אנחנו רואים כאן יותר פורשה טייקן בקטן. אגב, המידות צפויות להיות קרובות יותר לאלה של המשפחתית הגדולה סונטה דווקא.
3 צפייה בגלריה
יונדאי פרופסי
יונדאי פרופסי
יונדאי פרופסי
מה עוד ידוע לנו עד כה? שחלל הנוסעים וסביבת הנהג העתידניים בפרופסי לא יגיעו למכונית הסדרתית והיא צפוי להציג דמיון רב עד זהות עם האיוניק 5. ידוע גם שיהיו שתי יחידות הנעה אפשריות בשלב ראשון - מנוע חשמלי בודד עם 218 כ"ס ושני מנועים עם הספק משותף של 313 כ"ס, עם סוללות 73 קילוואט וטווח מרבי של כמעט 500 ק"מ.
3 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
דגמי איוניק, עד 2024
כשנתיים מאוחר יותר צפוי להגיע איוניק 7, רכב בעל מידות גדולות יותר - באזור הפליסייד הענק - עם שלוש שורות מושבים לטובת שישה או שבעה נוסעים. בניגוד ל-6, ל-7 לא צפויה כאן יחידת הנעה צנועה וגרסת הכניסה תהיה כפולת הנעה עם 313 כ"ס. מצברי 100 קילוואט יאפשרו גם כאן טווח נסיעה באזור ה-500 ק"מ, אם כי ההשקה רחוקה עדיין, וייתכנו עד אז שיפורים בניצול האנרגיה האצורה בסוללות.
שווה להזכיר גם את התייחסות יונדאי להתפתחויות בעולם הרכב החשמלי. לדבריהם, לאחר שהשוק נחשף למספר גדול של דגמים נקיים מפליטה עם מרכבי סדאן והאצ'בק, הגיע הזמן לשלב לתוך העולם המוטורי החדש גם דגמי SUV גדולים. בדיוק כפי שהשוק האמריקאי אוהב, ולא במקרה.