בקצרה:
  • הראפאל יהיה פנאי-קופה, ספינת דגל של רנו
  • על בסיס האספאס, עם מנועים היבריידים בלבד
  • ינחת כאן במהלך השנה הבאה
השראה אווירית: הראפאל יהיה דגם פנאי חמישי של רנו באירופה, שני במראה פנאי כמו קופה. השם שנבחר לו הוא מההיסטוריה של רנו משנות השלושים של המאה הקודמת, אז רכשה את השליטה ביצרנית המטוסים קודרו (Caudron). ה-C460 ראפאל שהוצג מיד לאחר הרכישה היה מטוס חד-מושבי שתוכנן להשתתף במרוצים אווירים וקבע ב-1934 שיא מהירות עולמי של 455 קמ"ש עם הטייסת המפורסמת הלן בוצ'ר.
פנאי קופה: כבסיס משמש האספאס החדש שהוצג לפני שלושה חודשים, עם בסיס גלגלים זהה (274 ס"מ), אבל הראפאל רחב ממנו ב-2 ס"מ (186 ס"מ), קצר ב-1 ס"מ (471 ס"מ) ונמוך ב-3.5 ס"מ (161 ס"מ). מלבד הצלילית הייחודית, גם החרטום והאחוריים כוללים אלמנטים שהופכים את המראה לדינמי וספורטיבי מהמקובל ברנו. הסיבה לכך היא שעל העיצוב חתום ז'יל וידאל, מי שהיה אחראי על המהפכה העיצובית בפיז'ו ולאחרונה ערק לרנו, מה שגם מסביר את הדימיון לרכבי הפנאי של המעסיקה הקודמת שלו.
סביבת הנהג מוכרת מדגמי הפנאי העדכניים של רנו, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגה עילית גדולה ("9.3) ומסך מגע אנכי ("12) בקונסולה המרכזית שיתבסס על מערכת הפעלה של גוגל עם כ-50 אפליקציות זמינות להורדה. לחלון השמש אפשרות הכהיה מלאה או לאזורים שונים, והוא יתכהה באופן אוטומטית בנעילת הרכב כדי למנוע חימום יתר של תא הנוסעים.
4 צפייה בגלריה
רנו ראפאל
רנו ראפאל
רנו ראפאל
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (הניזונה מנתונים מערכת הניווט) התרעת שטח מת ועל פתיחת דלת ותאורת מטריקס לד.
סיוע חשמלי: הראפאל יצויד ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של רנו. עם מנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (131 כ"ס), ושני מנועים חשמליים (67 כ"ס ו-34 כ"ס) עם 200 כ"ס בסך הכל. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים מקורית (ארבעה למנוע הבנזין, שניים לחשמלי) ללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי הצנוע מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, כמתנע למנוע הבנזין, וכמו כן כגנרטור לסוללה.
נתוני ביצועים טרם פורסמו, אך לדברי רנו מערכת ההנעה מאפשרת לבצע כ-80% מהנסיעות העירוניות בכוח החשמל בלבד. בהמשך תוצע גם גרסה היברידית-נטענת עם מנוע חשמלי נוסף מאחור שיחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו האחורי, עם הנעה כפולה קבועה ותפוקה משולבת של 300 כ"ס.
הראפאל מצוייד בהיגוי אחורי אקטיבי (5 מעלות) המאפשר רדיוס סיבוב דומה לקליאו (10.4 מטר). המיתלים מקבלים כיול שונה לקפיצים, לבולמי הזעזועים ולמוטות המייצבים, מפסקי סרנים מורחבים (4 ס"מ) וצמיגים רחבים ב-10 מ"מ (245 מ"מ), שינויים האמורים לשפר את היכולת הדינמית.
מה אנחנו חושבים: רנו הרחיבה לאחרונה באופן משמעותי את היצע דגמי הפנאי שלה, באופן שיאפשר לה להתמודד טוב מבעבר עם הביקושים גדולים לדגמים אלו בכל צורה וגודל. הראפאל לא צפוי להדיח את הקפצ'ור הקטן מתואר הנמכר ביותר, אבל כן לסייע לרנו למצב עצמה גבוה מבעבר, כאלטרנטיבה לדגמי יוקרה. העיצוב החיצוני המרשים וודאי יסייע, ומערכת ההנעה ההיברידית נטענת מסקרנת, אבל.
רנו עדיין לא פרסמה מחירים, אבל מיצובו בהיררכיה הוא כזה שימקם כדגם היקר ביותר בהיצע של רנו, והוא צפוי להשיק ואולי אף לחצות את רף 300 אלף שקלים כשינחת כאן במהלך שנה הבאה. בשוק הביתי זה עוד יכול לעבוד בסיוע רגשות פטריוטיים של גאווה צרפתית. בישראל זו עלולה להיות משימה בלתי אפשרית.