בקצרה:
  • המיניוואן המפורסם הפך לרכב פנאי לשבעה
  • ישתמש במערכת ההנעה המתקדמת של רנו
  • ינחת כאן, אבל לא ברור מתי
תרבות הפנאי: רנו אספאס, מי שנחשב למייסד קטגוריית המיניוואנים באירופה וזה האחראי על שורת חידושים בתעשייה, הפך לרכב פנאי. הסיבה לכך היא צניחה חדה בביקושים לדגמי הקטגוריה, שנעלמו מעשית לחלוטין מאלומות התצוגה באירופה. יתמודד בקטגוריה פנאי לשבעה נוסעים שצוברת בהתמדה פופולריות, בה חברים סקודה קודיאק, פיז'ו 5008, פולקסווגן טיגואן אולספייס וגם אחיו היפנים לפלטפורמה - מיצובישי אאוטלנדר וניסאן X-טרייל.
אסטרל XL: האספאס החדש יהיה למעשה גרסה מוגדלת של האסטרל, עם תוספת 21 ס"מ לאורך (472 ס"מ) ו-7 ס"מ לבסיס הגלגלים (274). תא המטען מכיל 159 ליטר בתצורת נוסעים מלאה, 477 ליטר לאחר קיפול השורה השלישית. רנו תצייד אותו בהיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (5 מעלות) המסייע לצמצם את רדיוס הסיבוב ב-1.2 מטר, עם נתון (10.4 מטר) הדומה לקליאו.
גם מערכת ההנעה ההיברידית מגיעה מהאסטרל, ומשלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים (130 כ"ס) ושני מנועים חשמליים (70 כ"ס ו-34 כ"ס) בהספק כולל של 200 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים מקורית (ארבעה יחסים למנוע הבנזין, שניים למנוע החשמלי) ללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי הצנוע מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, כמתנע למנוע הבנזין, וכגנרטור לסוללה.
לדברי רנו, מערכת ההנעה מאפשרת לבצע 80% מהנסיעות בעיר בכוח חשמל בלבד עם הבטחה להקטנת הצריכה ב-40% בהשוואה למערכות היברידיות אחרות. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.8 שניות, 0.4 שניות יותר מהאסטרל בגלל משקל עצמי גבוה יותר.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני דומה לאסטרל, עם יחידות תאורה מקוריות, הסמל חדש של רנו בחזית ומוטיבים מקובלים ברכבי פנאי כמו פסי הגנה סביב למרכב וצמד פסי גגון. גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגת נתונים עלית ("9.3) על השמשה ומסך מגע ענק ("12) - עם מערכת הפעלה של גוגל - המופנה לכיוון הנהג, יחד עם מתגים פיזיים לבקרת האקלים.
יש הגה חדש עם מתג בורר מצבי נהיגה ומנופי שליטה ידנית בעוצמת (ארבעה מצבים) הרגנרציה, ומימינו מוצבת ידית בורר הילוכים (בדומה למרצדס) המאפשרת תא אחסון גדול בקונסולה שבין המושבים, עם משענת יד המזכירה מצערת של מטוס נוסעים.
עם זאת, פתרונות ייחודיים למשפחה שהוצעו בכל הדורות הקודמים של האספאס - למשל תאי אחסון ייחודיים או מושבים מסתובבים ב-180 מעלות בשורה השנייה – לא עשו דרכם לדור החדש. בסעיף מערכות הבטיחות ניתן למצוא בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילת פקקים המתאימה מהירות לתנאי הדרך באמצעות נתונים ממערכת הניווט, והתרעת שטח מת ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: רנו אספאס שהיה בעבר אחד מהדגמים הייחודיים והמקוריים ביותר בשוק האירופאי, הפך לעוד רכב פנאי שגרתי, ויחליף את הקוליאוס הוותיק שיצורו יופסק בקרוב. המשמעויות החיוביות מבחינת היצרנית הן שיפור הרווחיות הודות לכניסה ראשונה של הצרפתים לקטגוריה הפופולרית, והגעתו הצפויה ארצה, לראשונה באופן רשמי. מצד שני, מאכזב לגלות כי רנו לא שילבה בו אף לא אחד מהרכיבים הייחודיים שהוצעו בדורות הקודמים בשושלת, אלה שהפכו אותו למפורסם וייחודי כל כך.