בקצרה:
חיזוק חשמלי צנוע: החידוש המשמעותי ביותר הוא תוספת מערכת היברידית קלה (48V) לכל מנועי הבנזין המוגדשים, מערכת שאמורה לסייע להפחתת פליטת המזהמים וצריכת הדלק. נתוני התפוקה של שני המנועים נותרו זהים, 1.3 ליטר עם 136 כ"ס ב-A180, או 163 כ"ס ב-A200, ו-2.0 ליטר עם 190 כ"ס ב-A220 או 224 כ"ס ב-A250. המנוע הקטן יוצע עם הנעה קדמית, הגדול עם כפולה-קבועה. ה-B קלאס מקבלת שינויים דומים, אבל היא משווקת כאן בעיקר לשוק המוניות עם מנועי דיזל.
גם ה-A35 AMG מקבלת מערכת היברידית קלה, גם במקרה שלה ללא שינוי בהספק מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר (306 כ"ס), אבל כעת בשידוך לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד במקום שבעה בעבר, והנעה כפולה-קבועה. הביצועים נותרו זהים - 4.7 שניות ל-100 קמ"ש (4.8 שניות לסדאן), 250 קמ"ש מרביים.
מה עוד צריך לדעת: מערכת ההנעה של ה-A45 AMG הקיצונית נותרה ללא שינוי. ה-A250e ההיברידית-נטענת מחלצת מעט יותר כוח ממנוע 1.3 ליטר בנזין-מוגדש (כעת 163 כ"ס, 3+) ומהמנוע החשמלי (109 כ"ס, 7+) אבל ללא שינוי בהספק המשולב (218 כ"ס), גודל המצברים (15.6 קוט"ש) או טווח הנסיעה החשמלי (כ-70 ק"מ).
השינויים העיצוביים כמעט ובלתי מורגשים, ויהיה לכם קשה לזהות אותם גם אם אתם סוכני המכירות של המותג. בתא הנוסעים מסך המגע בגודל "10.25 הוא ציוד תקני ("7 בעבר) וכך גם מצלמת נסיעה לאחור. לדברי מרצדס, שקעי USB לטעינה מהירים יותר כעת. מרצדס גם תציע אפשרות לזיהוי ביומטרי של המשתמש, בדומה למערכת ב-S קלאס.
מה אנחנו חושבים: המשפחתיות של יצרניות היוקרה - מרצדס A קלאס, ב.מ.וו סדרה 1 ואודי A3 - היוו כרטיס כניסה זול יחסית למותגי היוקרה הגרמניים ואיפשרו בכך הגדלה משמעותית של היקפי המכירות לצד הצערה של גיל הלקוחות. אבל המעבר של תעשיית הרכב לחשמל הופך את הדגמים האלה לפחות אטרקטיביים, שכן בסביבת המחיר שלהם ניתן לרכוש כיום דגמים חשמליים סופר-איכותיים שמציעים הרבה יותר מכל בחינה. אז כן, העדכון שעברה ה-A קלאס יסייע לה מול מתחרותיה הישירות בתקופה הקרובה, אבל לאורך זמן המלחמה כבר הוכרעה.