בקצרה:
  • הסיל מבוססת על פלטפורמה ייעודית, עם היצע רחב של מערכות הנעה
  • שיווק מקומי של המותג BYD צפוי להתחיל בעוד שבועות ספורים
  • תג המחיר צפוי להיות נמוך משמעותית מטסלה
חשמל סיני: יצרנית הרכב הסינית BYD, בין היתר אחת מיצרניות הסוללות הגדולות בעולם, צפויה להתחיל לשווק בישראל במהלך המחצית השניה של השנה הנוכחית. המחזיה בזיכיון היא שותפות מפתיעה בין קבוצת אלייד (צ'מפיון מוטורס), לשלמה מוטורס, לשעבר יבואנית מותג הרכב אופל.
טסלה על הכוונת: הסיל (Seal) תהיה משפחתית חשמלית על בסיס פלטפורמה ייעודית שפיתחה (e-platform 3.0) BYD, כתשובה לחשמלית הנמכרת ביותר בעולם - טסלה מודל 3, כמו-גם המתחרה מבית, NIO ET5.
בהשוואה לאמריקאית היא גדולה יותר. ארוכה ב-10.5 ס"מ (480 ס"מ), רחבה ב-2.5 ס"מ (187.5 ס"מ), גבוהה ב-1.5 ס"מ (146 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (292 ס"מ). עיצוב מכונית הסדאן מעניק לה צללית כמעט-קופה, ללא סבכה קדמית כמקובל בחשמליות מודרניות ועם ידיות פתיחת דלתות נשלפות להפחתת מקדם הגרר. תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו.
המספרים הידועים: הסיל תוצע עם אפשרות בחירה בין שלוש מערכות הנעה. עם מנוע חשמלי אחורי בשתי רמות הספק (204 או 312 כ"ס) או עם צמד מנועים חשמליים (217 כ"ס מלפנים, 312 כ"ס מאחור) והנעה כפולה. הגרסה החזקה בהיצע תזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, חצי שניה יותר מגרסת "ביצועים" של המתחרה האמריקאית.
BYD לא חושפת פרטים מלאים, ושומרת אותם להשקה הרשמית שתיערך בתערוכת בייג'ין, בעוד שבועיים וחצי. היא כן מאשרת כי המצברים יהיו מסדרת בלייד הקומפקטיים, שיאפשרו מרכז כובד נמוך יותר וחלל פנים גדול יותר. מעטפת הסוללות עשויה תרכובת ייחודית (ליתיום, ברזל ופוספט) הנחשבת כמגינה טוב יותר מפני דליקה או פיצוץ.
הסיל היא מכונית ראשונה של היצרנית עם מצברים במתח גבוה (800V), המאפשרים טעינה אולטרה-מהירה (350DC), לעומת קצב מהיר "רגיל" (160DC) במתחרה האמריקאית. על פי פרסומים באתרי תקשורות שונים, טווח הנסיעה יעמוד על כ-700 ק"מ, אך יש לשער כי על פי התקן הסיני (CLTC), ולא האירופאי המחמיר יותר (WLTP).
מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב הסינית צעירה בהרבה מהאירופאית, האמריקאית, היפנית והקוריאנית, וכבר שנים ארוכות שהיא מהווה איום שקט על יצרניות מסורתיות במערב. ובכן, האיום הזה כבר אינו שקט כלל. יצרניות הרכב הסיניות, הגדולות מתוך מאות מסוגן, מסוגלות כיום להתמודד שווה בשווה מול הבכירות בתעשייה המוכרת. ג'ילי, SAIC, NIO, MG וגם BYD אינן צריכות להרגיש נחותות, והן אכן לא כאלה בכל הנוגע לרכב חשמלי.
מה עם סיל?על הנייר היא מחזיקה בקלפים מצוינים, טובים אף מאלה של יצרנית הרכב החשמלי הבולטת כיום. והיא גם צפויה לשאת תג מחיר נמוך ממנה. אם תהיה גם ראויה מבחינה דינמית, היא בהחלט עשויה להפוך ללהיט בידי זכיין שיידע למנף את יתרונותיה.