בקצרה:
  • וולוו הנחיתה כאן את ה-XC40 החשמלי עם מפרט מרשים
  • הנעה כפולה, 408 כ"ס ו-0 ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות
  • יקר משמעותית ממרצדס EQA באירופה, בארץ המחיר זהה
חשמל שבדי: ה-XC40 P8 הוא דגם חשמלי ראשון שמשווקת וולוו בישראל, וצפוי להתמודד כאן ישירות במרצדס EQA המשווק כאן זה מכבר ואודי 40 Q4 e-tron שינחת בקרוב. בניגוד למותג פולסטר החשמלי שבבעלות וולוו, מתחרה ישיר של טסלה האמריקאית, הוא מבוסס - כמו מרצדס - על פלטפורמה קיימת (CMA) של גרסת הבנזין, אשר הוסבה לצורך החשמול (מנוע ומצברים).
בינתיים מציעה וולוו רק את הגרסה הבכירה עם שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, 408 כ"ס והנעה כפולה. הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים ב-4.9 שניות (מהר בשניה וחצי מה-XC40 החזק ביותר בהיצע, מהיר בארבע שניות ממרצדס EQA 250), למרות משקל עצמי גבוה בכחצי טון (2.1 טון) מה-XC40 בעל מנוע בנזין. מהירותו מוגבלת ל-180 קמ"ש, בהתאם להבטחות היצרנית שנלחמת כך לדבריה בתאונות הדרכים.
מצברי 78 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תאורטי של 414 ק"מ. טעינה מהירה (150DC) תאפשר מילוי המצברים ל-80% ב-30 דקות.
מה עוד צריך לדעת עליו: המידות זהות לגרסאות הבנזין, למעט מרווח גחון נמוך ב-3.5 ס"מ (17.6 ס"מ) בגלל מיקומן הנמוך של הסוללות. מרחב המחיה לנוסעים זהה בעוד שנפח תא המטען הצטמצם בכ-40 ליטר (414 ליטר). עם זאת, נוסף תא מתחת למכסה הקדמי.
מבחינה עיצובית הוא נבדל בעיקר בסבכה קדמית אטומה, עם כי מקדם הגרר המוצהר אינו שובר שיאים (0.33). גם סביבת הנהג זהה וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מסך מגע גדול ("9) ובורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה). אלא שכאן הוא אינו מחייב צמד הסטות על מנת לעבור בין נסיעה לפנים לנסיעה לאחור, כמו בדגמים האחרים.
רשימת האבזור כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "19. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה וגם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) וסיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול. ה-XC40 החשמלי הוא דגם ראשון עם מערכת תקשורת אוטומטית למוקדי חירום לאחר תאונה, או במידה והנהג מזוהה כלא כשיר.
מה אנחנו חושבים: ה-XC40 החשמלי מכניס את וולוו לאחת הזירות החמות ביותר בשוק הרכב, מבחינה תדמיתית ותודעתית לפחות. והוא עושה את זה עם תג-מחיר גבוה אומנם ממתחרים מעניינים כמו טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 5 הזולים ממנו ביותר מ-100 אלף שקלים וללא ספק יהיו יותר פופולריים, אבל יש כאן נקודה מפתיעה. בישראל המחיר זהה למרצדס EQA250, זאת למרות שבאירופה הוא יקר מהגרמני ביותר מ-10%, במספר שווקים מרכזיים.
חובבי הרכב החשמלי לבטח ממתינים כאן לבואה של פולסטר, חטיבת החשמליות הייעודיות של החברה השודית, אשר עושה חייל במדינות בהן היא משווקות עם דגמים ייעודיים ופורטפוליו נולך וגדל. אך לצערנו, למותג המסקרן הזה אין כרגע תאריך יעד לנחיתה מקומית, ולכן נותרה וולוו היחידה במערכה על התקע.
אלה לא חדשות רעות אגב, שכן וולוו יכולה לראות עצמה כאחת המבריקות של השנים האחרונות בתעשיית הרכב. חברה שנראתה לעיתים על סף תהום ולאחר רכישתה על ידי ג'ילי הסינית והשקעות עתק בה, חווה רנסנס של ממש עם נתונים סופר אופטימיים ודגמים שעושים חיים קשים למתחרים הגרמניים, בעיקר בקטגוריית הפנאי. ועם תג המחיר בו הוצג, גם ה-XC40 החשמלי צפוי להיות שם, ממש למעלה.