בקצרה:
  • סקודה מנחיתה כאן סופרב ואוקטביה היברידיות
  • עם יותר מ-200 כ"ס וכ-60 ק"מ נקיים מזיהום
  • המחיר גבוה משמעותית מדגמי הבנזין
באיחור ניכר: כשלוש שנים לאחר הצגתן באירופה, סקודה מתחילה לשווק כאן את הסופרב iV שמשווקת מזה זמן בערוצי הייבוא המקביל ובה כבר נהגנו על כבישי ישראל והאוקטביה iV. שתיהן משלבות בין מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.4 ליטר (150 כ"ס באוקטביה, 156 כ"ס בסופרב) למנוע חשמלי (109 ו-115 כ"ס בהתאמה) עם הספק משולב של 204 כ"ס למשפחתית ו-218 כ"ס למשפחתית הגדולה. לשתיהן תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית.
הסוללה בקיבולת 13 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 58 ק"מ בסופרב, 66 ק"מ באוקטביה. המערכת החשמלית מוסיפה כ-250 ק"ג למשקל העצמי, אבל למרות זאת הזינוק ל-100 קמ"ש מהיר יותר מגרסאות הבנזין הרגילות (1.5 ליטר 150 כ"ס) עם 7.6 שניות במקרה של האוקטביה (0.9 שניות פחות) ו-7.7 שניות במקרה של הסופרב (1.5 שניות פחות). עוד נציין כי תא המטען קטן יותר בכ-100 ליטר מהגרסאות הרגילות – 450 ליטר באוקטביה, 485 ליטר בסופרב.
מה עוד צריך לדעת: שני הדגמים ישווקו כל אחד בשתי רמות אבזור דומות לדגמי הבנזין. האוקטביה בגרסת אמבישן הבסיסית (179 אלף שקל) כוללת מסך מגע ("10), לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מפתח חכם, וחישוקי "17, בעוד גרסת סטייל הבכירה (189 אלף שקל) מוסיפה משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תאורת מטריקס-לד וחישוקי "18. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית ובגרסה הבכירה יש גם התרעת שטח מת.
הסופרב בגרסת סטייל הבסיסית (242.5 אלף שקל) כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מסך מגע ("8), ריפודי עור-אלקנטרה, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, וילונות לחלונות האחוריים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש, תאורת מטריקס-לד, חישוקי "18 ובולמי זעזועים אדפטיביים עם קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. גרסת L&K (258.5 אלף שקל) מוסיפה חימום ואוורור למושבים הקדמיים עם עיסוי לנהג, מצלמות היקפיות, מערכת שמע משודרגת (Canton עם 11 רמקולים) וחישוקי "19. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: הגרסאות ההיברידיות נטענות של סקודה נוחתות כאן באיחור ניכר, כמעט שלוש שנים אחרי השקתם באירופה, ובתקופה בה הטבות המיסוי לדגמים אלו קטנים משמעותית מאשר בעבר. בהתאם תג המחיר שלהם גבוה משמעותית מגרסאות הבנזין הרגילות ומוצב בקרבה יתרה למכוניות בעלות הנעה חשמלית מלאה.
זה נכון בעיקר במקרה של האוקטביה, עם תג מחיר גבוה בכ-30 אלף שקל מגרסת הבנזין - מה שפוגע בה מבחינת התמורה. דווקא בסופרב היקרה יותר, הפער בינה לבין גרסת הבנזין המקבילה צנוע יותר, ועומד על כ-20 אלף שקל, מה שעשוי להפוך דווקא אותה לאטרקטיבית מבין השתיים.