בקצרה:
  • הקודיאק החדש יציע טווח חשמלי נדיב
  • מרחב המחיה מאחור שופר, תא המטען גדל
  • צפוי להגיע אלינו במהלך השנה הבאה
גדול יותר: סקודה עומדת להשיק קודיאק חדש, דור שני לרכב הפנאי הגדול ביותר שלה, עם מקום לשבעה נוסעים. דגם שזכה להצלחה מרשימה עם כמעט 800 אלף יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה ב-2016.
הודות לתוספת 6 ס"מ לאורך (476 ס"מ), מרחב המחיה ליושבים בשורה השלישית שופר ותא המטען גדול יותר גם בתצורת נוסעים מלאה (340 ליטר), וגם לאחר קיפול השורה השלישית (854 ליטר).
למרות מדבקות ההסוואה ניתן להבחין כי הוא שומר על מראה דומה דגם היוצא, עם שינויים בעיקר בחזית - יחידות תאורה (אופציה למרטיקס לד) אחרות, סבכה בולטת יותר ופגוש עם פתחי אוורור מודגשים. תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו, אבל הוא יכלול לוח מחוונים דיגיטלי כבעבר ("10.25) עם תצוגת נתונים עלית ומסך מגע גדול יותר ("12.9 לעומת "9.2 או "8 בדגם היוצא). סקודה תציע בשנה הבאה אפשרות לנהיגת הרכב אל ומחניה בשלט רחוק באמצעות אפליקציה מהסמארטפון.
מערך הבטיחות שודרג עם שמירת נתיב (תיקון סטייה בעבר) בנוסף לבלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת שהוצעו בעבר.
חיזוק חשמלי: כבסיס תמשיך לשמש פלטפורמת (MQB), וגם מנועי 4 צילינדרים בנזין ודיזל יעברו בירושה מהקודיאק היוצא. 1.5 ליטר עם 150 כ"ס שמקבל מערכת היברידית קלה ו-2.0 ליטר עם 204 כ"ס, בעוד מנוע הדיזל 2.0 ליטר יוצע כבעבר בשתי רמות הספק (150 או 193 כ"ס). בכולם עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית במנועים החלשים, כפולה קבועה בחזקים.
החידוש המשמעותי ביותר הוא מערכת הנעה היברידית-נטענת שתוצע בו לראשונה, אם כי סקודה לא פרסמה האם הוא יוצע גם בגרסת שבעה מושבים או שהיא תבטל את השורה השלישית. מערכת ההנעה הזו תשלב בין מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, למנוע חשמלי המפיקים 204 כ"ס. החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. מצברים בקיבולת 25.7 קוט"ש יאפשרו טווח נקי מזיהום של 100 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה (50 קילוואט).
מה אנחנו חושבים: סקודה קודיאק נחשב מאז הצגתו לאחד מהדגמים המשובחים בקטגוריית הפנאי לשבעה, תוך שהוא משלב בין רמת שימושיות ופתרונות חכמים המקובלים בסקודה, למערכות הנעה ראויות ואיכות נסיעה גבוהה הודות לחסות שמעניק קונצרן פולקסווגן. ולמרות שהדור השני נראה כמתיחת פנים ולא הרבה מעבר, הוא צפוי לשמור על מעמדו, בעיקר לאור מיעוט מתחרים ישירים והיעדר (בינתיים) של אלטרנטיבות חשמליות.
החידוש העיקרי הוא למערכת ההנעה ההיברידית-נטענת עם טווח נסיעה יוצאת דופן, אלא שביטול הטבת המס על מערכות הנעה אלו עלול להביא לתג-מחיר גבוה מדי. בנוסף, עוד לא ברור האם בגרסה זו לא יבוטלו המושבים בשורה השלישית, בשל הצורך לאכלס את הסוללות הגדולות.