בקצרה:
  • אודי e-tron יעבור מתיחת פנים בקרוב
  • טווח הנסיעה יגדל לכ-600 ק"מ
  • ייחשף השנה, ינחת אצלנו בשנה הבאה
חשמל עדכני: ה-e-tron הוא הרכב החשמלי הראשון של אודי שהוצג לראשונה לפני שלוש שנים וחצי, ועם נחיתתו כאן באמצע 2019 הפך לרכב הנמכר ביותר מסוגו בישראל. כעת מפרסמת היצרנית תמונות של ניסויי נהיגת חורף בצפון שוודיה, ובהן נראה הדגם לאחר מתיחת פנים שצפויה להיחשף במלואה בהמשך השנה.
מה אנחנו יודעים: אודי לא מפרסמת כמעט דבר, אבל אחד השינויים שהוא עשוי לקבל הוא שינוי שם, שכן משפחת החשמליות של היצרנית כעת רחבה יותר, ומונה גם את ה-Q4 e-tron וה-GT e-tron. כלי תקשורת באירופה טוענים כי הוא יכונה Q8 e-tron, אם כי אין לכך אישור מהיצרנית. מדבקות ההסוואה הן בעיקר בחרטום ובאחוריים, ולכן שם יתבצעו עיקר השינויים הוויזואליים. יתכן והם יביאו גם להפחתת מקדם הגרר ויסייעו לצריכת חשמל נמוכה יותר.
בשונה מהחשמליות החדשות יותר של היצרנית המבוססות על פלטפורמה ייעודית, ה-e-tron עושה עדיין שימוש בפלטפורמת MLB-Evo, שהוסבה מייעוד "רגיל" לאכלוס מנוע ומצברים. אחד השדרוגים המשמעותיים יתבטא בסוללות עם צפיפות אנרגיה גבוהה יותר שיאפשרו לו טווח נסיעה של כ-600 ק"מ, דומה למתחרה העדכני ממינכן - ב.מ.וו iX - וטוב משמעותית מ-400 הק"מ שהוא מציע כיום. מערכת המצברים עשויה להיות במתח גבוה יותר (800V), על מנת לתמוך בטעינה אולטרה-מהירה (350DC), שעדיין לא קיימת במתחרים הגרמניים שלו.
מה אנחנו חושבים: ה-e-tron נהנה בזמן השקתו כאן מבלעדיות בקטגוריה, ולצד הטבת מיסוי שאפשרה לו מחיר דומה ל-Q5, הצלחתו הייתה מרשימה. כעת, תג-מחיר גבוה יותר ובעיקר מתחרים מתקדמים ורבים מבעבר, מקשים עליו לבלוט. אבל אם אודי אכן תאפשר לו לנוע למרחק של כ-600 ק"מ ללא טעינה, תאיץ את קצב הטעינה ותמתח את פניו גם בפנים, הוא עשוי לחזור ולהיות שחקן מרכזי.