בקצרה:
  • אחרי חמש שנים, למבורגיני אורוס מתעדכן
  • יוצע גם בגרסת קצה חזקה עוד יותר
  • עם הפנים לשבירת שיא בפייקס פיק
המרוץ לעננים: למבורגיני פרסמה סרטון קצר של האורוס על מסלול המשמש בכל שנה למירוץ "פייקס פיק" (המירוץ לעננים), טיפוס לגובה של כשלושה ק"מ לאורך כ-20 ק"מ על פני 156 פניות שונות, חלקן על פי תהום. מקו הזינוק בגובה 1,440 מטר מעל פני הים ועד לסיום ב-4,300 מטר על פסגת ההר הגבוה ביותר בחלקו הדרומי של רכס הרוקי'ס, במדינת קולורדו.
בסרטון הקצר נראית מי שמסתמנת כגרסת קצה לרכב הפנאי, האמורה כנראה להדיח את בנטלי בנטיאגה מתואר רכב הפנאי המהיר ביותר באירוע המפורסם.
מושחז יותר: גרסת הקצה תוצג ככל במקביל למתיחת הפנים של הדגם שהוצג לראשונה כבר לפני כמעט חמש שנים. מהתמונות הבודדות שפורסמו, עדיין תחת מדבקות הסוואה, ניתן להבחין בכונסי אוויר גדולים יותר בפגוש הקדמי וספוילר בקצה דלת תא המטען, לא הרבה מעבר.
יש להניח שלמבורגיני תבצע שינויים במנוע (V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר) כדי לשחרר ממנו יותר מ-700 כ"ס, ככל הנראה על מנת להחזיר גם את התואר החזק בקטגוריה (עם מנוע בנזין), אותו איבד אורוס לאסטון מרטין DBX707. גם שאר המערכות המכאניות צפויות לעבור כיול מחדש, לרבות מיתלי האוויר ומערכת ההיגוי האחורי והאקטיבי.
ויש גם חשמל: בנוסף, למבורגיני עשויה להציג - לראשונה בתולדותיה - גם גרסה היברידית-נטענת, שתהיה דומה לזו בה מצויד פורשה קאיין טורבו S E-Hybrid החולק עם האורוס את פלטפורמת MLB-Evo. רכב הפנאי הגרמני משלב בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המוכר (550 כ"ס) למנוע חשמלי (136 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 680 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך בו 3.8 שניות, המהירות המרבית עומדת על 295 קמ"ש ומצברי 17.9 קוט"ש מאפשרים טווח נקי מזיהום של 40 ק"מ תיאורטיים.
מה אנחנו חושבים: תחת ניהולו של סטפן וינקלמן, למבורגיני נראית כמי שמעוניינת לחזור למעמדה כ"ילדה הרעה" של עולם מכוניות העל, עם דגמים פרועים וסופר-חזקים, לצד עיצוב נועז ושבירת מוסכמות. היא עשתה זאת כבר עם גרסאות קצה להורקאן ולאוונטדור, וכעת הגיע זמנו של להיט המכירות שלה, רכב הפנאי.