בקצרה:
  • הדגם החשמלי הראשון של אודי מחליף שם
  • במתיחת הפנים שיעבור יוגדל משמעותית טווח הנסיעה
  • שיווק מקומי ברבעון הראשון של 2023
עושים סדר: לפני כארבע שנים, כשהוצג e-tron לראשונה, הוא היה הדגם החשמלי היחיד בהיצע של יצרנית היוקרה הגרמנית. אבל מאז הצטרפו לאולם התצוגה גם ה-Q4 e-tron וה-e-tron GT. קצת מבלבל, ולכן נדרש סדר. כעת מפרסמת אודי כי ה-e-tron העדכני שיוצג מחרתיים (יום ד') לאחר מתיחת פנים, יקרא בשם Q8 e-tron.
השם החדש אמור לסייע למצב אותו כרכב פנאי חשמלי הגדול של היצרנית, עובדה שתסייע לו להתמודד שיווקית לפחות מול מתחרים מודרניים שקמו לו מאז כמו ב.מ.וו iX ומרצדס EQE SUV. ה-Q8 הרגיל יישאר ללא שינוי וימשיך לצרוך בנזין או דיזל.
מה אנחנו יודעים: מלבד השם החדש, אודי להציג גם עדכון עיצובי קל, שיתמקד בעיקר בחזית לרבות סבכה ויחידות תאורה עדכניות. כבעבר הוא יוצע בגרסה רגילה או בספורטבק בעיצוב כמו-קופה. השינוי המשמעותי יותר הוא למצברים בקיבולת גבוהה יותר, אשר יחד עם מערכת ניהול אנרגיה משופרת יאפשרו טווח של כ-600 ק"מ, כ-150 ק"מ יותר מכיום.
כבסיס תמשיך לשמש פלטפורמת ה-MLB Evo הוותיקה, שתוכננה במקור עבור דגמים עם מנועי בעירה פנימית והוסבה להנעה חשמלית. פלטפורמה חשמלית יעודית חדשה צפויה לשמש את ה-Q6 e-tron לכשיוצג.
מה אנחנו חושבים: כשנחת כאן ה-e-tron ב-2019 הוא הפך מיד לרכב החשמלי הנמכר ביותר, ולאחד הדגמים הנמכרים ביותר של אודי וזה שסייע לה לגדול משמעותית בשוק. אבל מאז הוא איבד גובה, גם בגלל שינויים לרעה בהטבות המיסוי לרכבים חשמליים וגם מכיוון שקמו לו מתחרים מודרניים העדיפים עליו מכל בחינה.
האם השינוי שעבר יסייע לו להתמודד מול המתחרים המודרניים? הפלטפורמה המוסבת לא יכולה להפוך את הקערה על פיה, וספק אם תאפשר לו להציע איכויות נסיעה וביצועים של בסיס ייעודי. מצד שני, אם יצליח לשפר באופן משמעותי את טווח הנסיעה זה עשוי לגרום ללקוחות ותיקים לשדרג לדגם העדכני ולא לפזול למתחרים.