בקצרה:
  • לזה לא ציפו ביונדאי. שלושה כוכבי בטיחות ל-i10 היא תוצאה מאוד מאכזבת
  • באיסוזו, לנד רובר וקיה מרוצים. דימקס, דיפנדר וסורנטו זכו בחמישה כוכבים
  • ובקונצרן פולקסווגן: ציון מרבי למשפחתיות וסיאט גוברת על אודי בנקודות
אכזבת המבחן: יונדאי i10 החדשה נבחנה רק כעת, אך סיימה את מבחן הריסוק החשוב של ארגון הבטיחות האירופי EuroNCAP - בגרסתו העדכנית והמחמירה - עם שלושה כוכבים בלבד. אחת הסיבות לכישלון של המיני הפופולרית לפי עורכי המבחן הייתה מערכת בלימה אוטונומית מוגבלת בהשוואה למקובל בדגמים מודרניים בקטגוריה, אך גם כישלונה של חגורת הבטיחות בעת תאונה חזיתית בהגנה על הנהג. בעיה זו אחראית לציון נמוך יחסית בהגנה על מבוגרים ברכב (69%). היונדאי הקטנה השיגה ציון של 75% בהגנה על ילדים ברכב, 52% על הולכי רגל וציון לא מרשים בסעיף מערכות בטיחות (59%).
3 צפייה בגלריה
מבחני ריסוק Euro NCAP יונדאי i10
מבחני ריסוק Euro NCAP יונדאי i10
יונדאי i10 במבחן ריסוק - תוצאה מאוד מאכזבת
ציון מושלם וכמעט-היסטורי עם ארגז: איסוזו דימקס חדש שצפוי לנחות בישראל בשבועות הקרובים הוא טנדר רביעי בסך הכל בהיסטוריית מבחני הריסוק של הארגון שזוכה לציון מרבי, מבחן בו כלי רכב מסוגו שנועדו בעיקר לעבודה קשה ופחות להסעת נוסעים, סובלים עקב מבנה ייעודי ששם דגש על יכולת העמסה. בעבר זכו בכך גם פורד ריינג'ר, טויוטה היילקס ומרצדס X קלאס, אבל הדימקס מתעלה עליהם שכן השיג את הציון המרבי במבחן תחת פרוטוקול חדש ומחמיר.
הדימקס קיבל 84% ו-86% בהגנה על מבוגרים וילדים בהתאמה, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-83% על מערכות בטיחות מתקדמות שמוצעות בדגם החדש כציוד תקני, באופן ייחודי בקטגוריה.
3 צפייה בגלריה
מבחני ריסוק Euro NCAP איסוזו דימקס
מבחני ריסוק Euro NCAP איסוזו דימקס
איסוזו דימקס - הישג מרשים לטנדר החדש שינחת בארץ בקרוב
הפתעה נוספת לטובה רשומה על שמו של לנד רובר דיפנדר החדש, אשר השיג אף הוא ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות. הוא עשה זאת תוך ציונים מרשימים בארבע הקטגוריות השונות - 85% בהגנה על מבוגרים וילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל וציון נאה של 79% על מערכות הבטיחות. גם קיה סורנטו החדש, אף הוא צפוי לנחות כאן ממש בקרוב, זכה בחמישה כוכבים מרשימים עם 82% בהגנה על מבוגרים, 85% על ילדים, 63% הגנה על הולכי רגל וציון סופר-מרשים של 87% על מערכות הבטיחות.
יקר זה לא תמיד טוב יותר: שלא במפתיע, המשפחתיות הקומפקטיות של קונצרן פולקסווגן, סיאט לאון ואודי A3 המתבססות על מכללים דומים-עד-זהים, סיימו את מבחן הריסוק עם ציון צפוי של חמישה כוכבים. מה שכן הפתיע את עורכי המבחן - וללא ספק גם את אנשי קונצרן פולקסווגן - הוא שאודי היוקרתית והיקרה יותר זכתה לדירוג נמוך מסיאט.
למעשה, בכל סעיפי המשנה שנבחנו הביסה הספרדית הצנועה את הגרמנית הגאה. בהגנה על מבוגרים השיגה אודי ציון נאה של 89%? סיאט ניצחה אותה עם ציון מעולה של 92%. הגנה על ילדים היא עניין חשוב באודי, ולראיה ציון של 81%. אלא שסיאט סיימה את הסעיף הזה עם 88% מרשימים יותר. הולכי רגל זוכים להגנה סבירה באודי (68%) וקצת יותר טובה בסיאט (71%). לסיום, הסעיף המפתיע מכל. מערכות הבטיחות המתקדמות באודי זכו לציון של 73%, בסיאט הסתיים המבחן עם 80% מרשימים בהרבה.