• מהינדרה, ענקית רכב הודית שאינה משווקת אצלנו, חשפה מה שנראה כאח תאום לג'יפ רנגלר
  • קוראים לו טאר (Thar) ולמרות הדימיון הבוטה הוא מבוסס על שלדה ומכלולי הנעה שונים
  • המחיר בהודו אם תהיתם: בין 55 ל-65 אלף שקלים, כחמישית ממחירו של ג'יפ רנגלר
הג'יפ ההודי: למעשה מדובר בדור שני לרכב השטח של היצרנית שנראה כהעתק לג'יפ. הראשון שהוצג לפני עשור נראה כמו ג'יפ CJ, הדגם החדש כמעט זהה לרנגלר. החדש אמור להיות משמעותית פחות ספרטני מקודמו, עם גג קשיח הניתן לפירוק ואבזרי נוחות נדירים - במונחים הודיים - כמו מיזוג אוויר, חלונות חשמל ואפילו מסך מגע עמיד למים ושני שקעי USB. גם אבזור הבטיחות סביר ביחס למקובל שם וכולל ABS, בקרת יציבות וצמד כריות אוויר. בינתיים לפחות הוא מוצע בגרסה קצרה בלבד, עם תא הנוסעים שמאפשר מקום לארבעה נוסעים (שניים מלפנים, שניים מאחור) או שישה עם שני מושבים בכל אחד מצדיו מאחור.
ובכל זאת, לא בדיוק רנגלר: הטאר מבוסס אומנם על שלדת סולם, אבל תצורת המיתלים כוללת סרן חי מאחור ומתלה קדמי נפרד, בשונה מהרנגלר המצויד בסרן קשיח גם מלפנים. בתצורה זו בחרו אגב טויוטה (לנד קרוזר), פורד (ברונקו החדש) ומרצדס (G קלאס), והיא נחשבת לפשרה טובה בין יכולת שטח עם מהלך מתלה ראוי (מאחור) ויכולת דינמית סבירה לרבות היגוי מדויק יחסית. מרווח הגחון עומד על 22.6 ס"מ, כסנטימטר פחות מרנגלר בסיסי. לעומת זאת, זוויות הגישה-נטישה – 36.8-41.8 מעלות - החשובות טובות יותר מאלה של רנגלר ספורט קצר (29.2-35.2 מעלות בהתאמה).
בחרטום רכב השטח מציעה מהינדרה אפשרות בחירה בין שני מנועי ארבעה צילינדרים: טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 130 כ"ס או טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים מתבצעת באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, לצד תיבת העברה בה ניתן לבחור בין הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. לדברי מהינדרה, בקרת המשיכה כוילה כך שהיא מסוגלת לבלום גלגל ללא אחיזה (בעת הצלבת צירים למשל) ולדמות בכך פעולת נעילת דיפרנציאל.
מה אנחנו חושבים: שמתאימה לנו תקינה אירופאית, אם אפשר. רק חשבו על כך. מבלי להכיר את הרכב, ניתן להניח שהוא ירגיש זול יחסית למתחרה האמריקאי הוותיק. ואפשר גם להמר שבתנאים מסוימים, יכולת השטח שלו עם המנוע הצנוע יחסית לא תהיה מדהימה. אבל, תארו לכם רכב שטח יעיל, בסיסי מאוד אך כזה שנראה מצוין, במחיר של פחות מ-100 אלף שקלים. מהינדרה או לא, סביר להניח שהיו מצליחים למכור כאן כל רכב שניתן היה לייבא. הסיכויים שזה יקרה שואפים לאפס.