בקצרה:
  • מחיר הספורטאז' יחל מעתה ב-165 אלף שקלים
  • למגוון הגרסאות יצטרפו היברידית והיברידית-נטענת
  • מחירו של הדגם המתקדם ביותר - 239 אלף שקלים
חיזוק חשמלי: קיה ספורטאז' העדכני, דור רביעי בשושלת, הוא גם ראשון לקבל מערכות הנעה משולבות חשמל - היברידית ב-230 אלף שקל, היברידית-נטענת ב-239 אלף שקל. גרסאות אלו מוצעות גם באח הקוריאני, יונדאי טוסון, אך בנתיים לא עשו עליה. עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (60 כ"ס בהיברידי, 91 בהיברידי-נטען) ותפוקה משולבת של 230 ו-265 כ"ס בהתאמה. תיבת שישה הילוכים אוטומטית תעביר כוח לגלגלים הקדמיים בהיברידי, לכל הגלגלים בהיברידי הנטען.
לגרסה הנטענת מהשקע סוללות 13.8 קוט"ש המקטינות את נפח תא המטען (540 ליטר, כ-50 ליטר פחות) יחד עם ויתור על גלגל חלופי. טווח נסיעה הנקי מזיהום עומד על 70 ק"מ, חמישה ק"מ פחות מטויוטה ראב4 היברידי נטען, כ-10 ק"מ יותר מפיז'ו 3008 היברידי נטען.
רשימת האבזור בהבירידי כוללת בין היתר מסך מגע ("12.3), לוח מחוונים דיגיטלי ("12), משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים וחלון שמש. ההיברידי נטען מוסיף לוח מחוונים דיגיטלי גדול במעט ("12.3), דלת תא מטען חשמלית, חימום גם למושבים האחוריים, תאורת מטריקס לד וחישוקי "19.
בנזין ותיק: בנוסף מתחילה קיה לשווק כאן ספורטאז' עם מנוע בנזין אטמוספרי ותיק ששימש גם בספורטאז' היוצא. עם 2.0 ליטר, 156 כ"ס, תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. רשימת האבזור צנועה למדי וכוללת ויתור על פתיחה אוטומטית בלחיצה אחת לחלונות הקדמיים, בורר הילוכים מכאני ללא מנופי שליטה ידנית, מושבי בד עם כיוון ידני וללא בקרת שיוט אדפטיבית.
רשימת מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכוללת בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, התרעת שטח מת אקטיבית, על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ועל שכחת ילדים.
מה אנחנו חושבים: גרסת הבנזין אותה מנחיתה כאן היבואנית מצוידת במערכת הנעה ותיקה ומחירה נמוך ב-5,000 שקל בלבד מהבנזין המוגדש והעדיף משמעותית. במילים אחרות: רכב לשוק המוסדי שמותיר אפשרות להנחה נדיבה עבור חברות ליסינג, על חשבון המחיר ללקוח הפרטי. פרקטיקה ותיקה, מוכרת ומקוממת בשוק הרכב שלנו כבר שנים ארוכות.
אין ספק שהגרסה המסקרנת ביותר באולם התצוגה של קיה תהיה ההיברידית-נטענת, עם טווח נדיב של נסיעה נקיה מזיהום, אבזור עשיר ותג-מחיר נמוך בכ-20 עד 30 אלף שקל ממתחריו הישירים מיפן וצרפת.