בקצרה:
  • בנטיאגה EWB יציע מרווח רגליים עצום
  • ולא כי זה מה שחסר היה. יקבל גם היגוי אחורי
  • שיווק בישראל יתחיל ב-2023
ספינת דגל מוגבהת: שבע שנים לאחר שהוצג הבנטיאגה, מתווספת להיצע גם גרסה מוארכת המכונה EWB (ר"ת Extended WheelBase, בסיס גלגלים מוארך). עם תוספת של 19.5 ס"מ לאורך (532 ס"מ) ו-18 ס"מ לבסיס הגלגלים (317.5 ס"מ). כל זאת במטרה להעניק מרחב מחיה נדיב יותר ליושבים מאחור, שגם כך לא סבלו מצפיפות יתר.
לדברי בנטלי, מרווח הרגליים יהיה הטוב בקטגוריה עם לפחות 4 ס"מ יותר מהמתחרים רולס רויס קולינאן וריינג' רובר LWB. למרות הממדים הגדולים יותר, בנטלי לא תציע אפשרות לשורת מושבים שלישית עם מקום לשבעה כמו בדגם הרגיל.
היא כן תציע אופציה לצמד כורסאות במקום ספסל לשלושה. מתכוונים חשמלית, עם הדום למושב הימני, ובעיקר פונקציה אוטומטית לחימום או קירור באמצעות חיישנים הבודקים את חום הגוף של הנוסע, ושינוי אוטומטי בתמיכת הגב על מנת למנוע עייפות בנסיעות ארוכות. עוד נוספו אפשרות חימום למשענות היד מאחור, המרכזית ואלו שעל דיפוני הדלתות.
עם היגוי מאחור: בנטלי תצייד את גרסת EWB בהיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים שמטרתו שיפור כושר התמרון ורדיוס סיבוב צנוע ב-60 ס"מ (11.8 מטר) בהשוואה לגרסה הרגילה. בשלב ראשון הוא יוצע רק עם מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים (550 כ"ס) המחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
תוספת המשקל (100+ ק"ג) אחראית לזינוק ארוך בעשירית ל-100 קמ"ש (4.6 שניות) בעוד המהירות המרבית זהה (290 קמ"ש). בעתיד יצטרפו ככל הנראה גם ה-W12 המפלצתי (635 כ"ס) וגרסה היברידית-נטענת המשלבת מנוע V6 וחשמל (449 כ"ס) וטווח נקי מזיהום של 40 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: הבנטיאגה EWB יאפשר לבנטלי התמודדות נוחה יותר עם מתחרים עדכניים מבית רולס רויס ולנד רובר, ויציע ללקוחות ותיקים תנאי שירות טובים משמעותית. הוא גם יהיה סוג של מחליף למולזאן, ספינת הדגל של היצרנית, שייצורה הופסק לפני כשנתיים.
בכל מקרה, נראה כי בנטלי יכולה לנצל טוב יותר את חברותה בקונצרן פולקסווגן. היגוי אחורי אקטיבי מוצע למשל באודי Q7 מאמצע העשור הקודם ורק כעת מגיע לרכב הפנאי של בנטלי. מערכת המיתלים המתקדמת שהוצגה ב-A8 כבר לפני חמש שנים עם שיפור דרמטי בנוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, עדיין לא הגיעה למותג הפאר. ועכשיו נראה אותה מתחברת לחשמל.