בקצרה:
  • דור חמישי של ריינג' רובר נוחת בישראל
  • עם בנזין ודיזל, בעתיד גם היברידי וחשמל
  • המחיר מתחיל ב-1.3 מיליון שקל
החמישי בשושלת: ריינג' רובר החדש הוא ראשון להתבסס על פלטפורמת MLA החדשה, הקשיחה (50%) והמבודדת יותר מהדגם הקודם לפי היצרנית. הממדים גדלו במעט עם עוד 5 ס"מ לאורך (505 ס"מ לרגיל, 525 ס"מ לגרסת LWB) ו-7.5 ס"מ נוספים לבסיס הגלגלים (299.5 ו-319.5 ס"מ בהתאמה), מה שמביא גם לעליית משקל של בין 100 ל-150 ק"ג למרות שימוש ניכר באלומיניום.
בשונה מהקו של מעצבי לנד רובר בשנים האחרונות, הזונח מראה אייקוני - דיסקברי ודיפנדר - לטובת חדשנות, הריינג' החדש דומה (מאוד) לדגם המוחלף. למרות שיש לו כעת ידיות פתיחת דלת נשלפות לטובת מקדם גרר נמוך יותר (0.30 לעומת 0.33). השינוי העיקרי הוא באחוריים עם יחידות תאורה אנכיות וצרות. אבל תצורת דלת תא מטען מפוצלת לשניים נשמרה ויש אפשרות לצמד מושבים נשלפים בתא המטען.
גלגל ההגה שונה ובלנד רובר בחרו בבורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק במקום חוגה. לוח המחוונים דיגיטלי ("13.7) ויש מסך מגע גדול ("13.1) ונמוך יחסית בקונסולה המרכזית, אך הריינג' שומר גם על מתגים פיזיים לטובת לקוחותיו השמרניים. יש כעת מגוון גדול יותר של חומרי וצבעי דיפונים וריפודים, כולל אפשרות לצבעים שונים מלפנים ומאחור.
בגרסת לונג תוכלו לבחור בין שתי כורסאות מתכוונות חשמלית מאחור עם עיסוי והדום לרגליים, קונסולה מרכזית ביניהם עם מסך לשליטה במערכות הבידור, שולחן נשלף ומקרר עם צמד כוסות קריסטל ייעודיות, לבין ספסל אמצעי רגיל לשלושה ואפילו שורת מושבים שלישית עם מקום לשבעה נוסעים. בכך הוא יכול להתמודד מול מרצדס GLS וב.מ.וו X7.
יכולת: כבעבר יוצעו מנועי שישה צילינדרים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר המוזנים סולר (350 כ"ס) או בנזין (400 כ"ס), לשניהם מערכת היבירידית קלה (48V) לצמצום הצריכה. יש גם V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר (תרומת ב.מ.וו) עם 530 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, בעוד מערכת הנעה כפולה מסוגלת כעת להעביר את הכוח רק לאחור בשיוט, כדי להפחית את צריכת הדלק.
בעתיד תוצע גם גרסה היברידית-נטענת עם שילוב מנוע בנזין בעל שישה צילינדרים ומנוע חשמלי בשתי רמות הספק (440 או 510 כ"ס), שניהם עם 100 ק"מ נקיים מזיהום. בהמשך תוצג גרסה חשמלית מלאה שתהיה ראשונה עבור יצרנית רכבי השטח הבריטית.
כציוד תקני הוא מקבל היגוי אחורי אקטיבי בזווית של עד 7 מעלות המסייע לצמצום רדיוס הסיבוב ב-1.4 מטרים בגרסת הרגילה (10.9 מטרים) וב-2.1 מטרים (11.5 מטרים) במקרה של גרסת LWB. יש גם מערכת מיתלי אוויר הפועלים גם לפי נתוני המצלמה הקדמית ומערכת הניווט, ובכך מסוגלים להתאים את מידת הקשיחות לתוואי הדרך. יש גם מוטות מייצבים אקטיביים המופעלים חשמלית לצמצום זוויות הגלגול.
יכולת השטח אמורה להיות דומה לעבר עם מרווח גחון (29.5 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה (29-34.7 מעלות) זהים, כמו גם הילוך כוח, נעילת דפרנציאל אחורית אוטומטית ובורר מצבי נהיגה המתאים את המערכות השונות (מנוע, תיבת הילוכים, מיתלים, בקרת משיכה ויציבות) לפי דרישה.
מה אנחנו חושבים: ביותר מיובל שנים מאז הוצג ריינג' רובר הראשון, הוא הצליח לשמר על מעמדו כרכב השטח הטוב בעולם. גם כי הציג טכנולוגיה ייחודית וחדשנית, ובעיקר כי היה יחיד מסוגו. לדור החמישי בשושלת יש כבר יותר מתחרים, כמו בנטלי בנטיאגה ורולס רויס קולינאן, ועל פניו הוא נראה כמי שבעיקר משפר ומשדרג את היכולות של קודמו, אבל לא מחדש באמת דבר.
על פניו, לשמור על מעמדו בעשור הקרוב תהיה משימה לא פשוטה. מצד שני, ריינג' הוא שם בעל כוח אדיר, עוד יותר מבני משפחתו למותג. ויש להניח כי עבור קהל לקוחות שמרן, אין ולא יהיה לו תחליף.