• יונדאי טוסון החדש יוצג רשמית בעוד כשבועיים, קבלו בינתיים פרומו
  • עבר שינוי חיצוני ופנימי דרמטי, צפוי להגיע בעוד כחצי שנה
  • מתיחת פנים ליונדאי קונה: שינויי מראה, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול
  • מקבל גיר חדש ויגיע ארצה בעוד כשנה
בגדול: יונדאי טוסון לא היה רכב הפנאי הראשון ששווק בישראל וגם לא רכב פנאי ראשון של יונדאי. אבל הטוסון הראשון שנחת כאן ב-2004 היה ממייסדי הקטגוריה בשוק המקומי. מאוחר יותר, בעיקר בגרסת "טקסס" מוזלת שנוספה להיצע שלוש שנים לאחר מכן עם תג-מחיר שאפשר את קבוצת מיסוי 4, הוא הפך לחביב השוק המוסדי וזינק לראש מצעד המכירות. מאז הצליח הטוסון, למרות שרעיונית הפך כבר למיושן והתחרות מסביב הפכה עזה ואיכותית יותר ויותר, לשמור על מעמדו בצמרת. הישג מרשים במיוחד.
יונדאי לא חושפת בינתיים פרטים טכניים אבל משחררת מספר תמונות שמלמדות על עבודה מוד אינטנסיבית במחלקת העיצוב הקוריאנית. הרבה עבודת תאורה מתקדמת, אבל גם מרכב מסוגנן יותר וחרטום שעבר טרנספורמציה, עם מראה מאוד ייחודי.
סביבת הנהג מרשימה אותנו אפילו יותר. אמנם מדובר בינתיים רק באיור (כמצורף מטה), אבל הרעיונות ברורים. החל בגלגל הגה בעל ארבע\ צלעות בדומה לסונטה, דרך לוח מחוונים דיגטלי גדול מאחור ומתגי בחירת הילוך נסיעה במקום בורר מסורתי. יש גם קונסולה מרכזית המשמשת כמסך מגע ענק (ו"צף") ללא מתגים רגילים. יש להניח שכל אלה יישמרו לגרסאות המאובזרות והיקרות ביותר, אך מותר לקוות שגם הבסיסיות יזכו למרבית החידושים.
על המנוע: יונדאי צפויה לזנוח - סוף סוף, חשבנו שזה לא יקרה כבר לעולם - את מנועי הבנזין האטמוספריים הוותיקים, לטובת טורבו-בנזין מודרניים - קרי חזקים אך לא בזבזנים - בנפח צנוע יותר. עוד לא ברור אילו בדיוק יגיעו אך שווה להזכיר שליצרנית יש מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שעשוי לשמש כגרסת בסיס, ושני מנועי ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ו-1.6 ליטר.
בכל המקרים הם עשויים לחבור למערכת היברידית קלה (48V) שתסייע לצמצם צריכת דלק ופליטת מזהמים, בכל המקרים עם תיבות כפולות-מצמד עם שבעה או שמונה הילוכים. השינויים הדרמטיים יחסית שהטוסון עובר מבהירים כי הוא עומד להשאר איתנו עוד זמן רב, ולכן יוצעו גם גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות, כנראה דומות לאלו שהוצגו במתיחת הפנים של הסנטה פה הגדול ממנו, על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין.
מה אנחנו חושבים: נראה שיונדאי הבינה שכדי לשמור על רלוונטיות הטוסון בשוק הרכב, הוא חייב לעבור שינוי דרמטי. זה צפוי לקרות ולאור המידע החלקי שמצוי כרגע בידינו, קפיצת המדרגה בהשוואה לטוסון הנוכחי והוותיק גדולה במיוחד. האמת, הוא נראה כמו דגם ראשון בשנים האחרונות שמסוגל לאיים על ההגמוניה של פיז'ו 3008 בקטגוריה.

יונדאי קונה - מתעדכן

השינוי הקובע: עבור מרבית הקוראים, מראה הקונה המעודכן הוא זה המעניין יותר. אבל נגיע אליו מיד שכן השינוי המשמעותי יותר עבור השוק, קליל אך רב-השפעה. מנוע השלושה צילינדרים טורבו-בנזין (1.0 ליטר, 120 כ"ס) שבעבר זכה רק לתיבה ידנית כמעט-לא-רלוונטית, מחובר כעת לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. המשמעות היא שהוא עשוי להיות זול יותר מהקונה הנוכחי עם ה-1.6 ליטר (עם עוד 21 כ"ס, איטי במעט בזינוק). תג-מחיר של 120 אלף שקל יהפוך אותו לאטרקטיבי בהרבה. הקונה ההיברידי נותר ללא שינוי.
העיקר העיצוב: אחת מנקודות המשיכה העיקריות של הקונה הוא עיצובו הייחודי. במתיחת הפנים עסקה יונדאי בעיקר (וכצפוי) בחרטום. גרסת גימור N-ליין מקנה לו מראה ספורטיבי, בין היתר הודות לוויתור על פסי הגנה מפלסטיק שחור ושילוב פגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור עם מסיטי וכונסי אוויר - מדומים.
בתא הנוסעים יש כעת בלם יד חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (כל אחד בגודל "10.25) גדול מהיחידה הצנועה בדגם היוצא ("7), כולל אפשרות להפעלה קולית. בגרסת N-ליין (בתמונה מתחת) יש גם תפרים אדומים לריפודי המושב ההגה וידית ההילוכים.
בטוח ונוח: מערכות הבטיחות שנוספו הן זיהוי רוכבי אופניים לבלימה האוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילת פקקים ומערכת שמירה על נתיב, התראת שטחים מתים אקטיבית המסייעת למניעת כניסה לנתיב לא פנוי ולפתיחת דלת כשהשטח לא פנוי והתראה על שכחת ילדים.
יונדאי מבטיחה כיול מחודש למיתלים במטרה להפוך את הנסיעה לנוחה יותר, וטוב שכך שכן מדובר באחת מנקודות התורפה הבולטות של הדגם היוצא. הקונה יצויד גם בדור חדש של צמיגי קונטיננטל (פרימיום קונטק 6) בעלי התנגדות גלגול נמוכה יותר, אשר תשפר את צריכת הדלק ותפחית את רעשי הדרך.
מה אנחנו חושבים: הקונה היוצא היה קצת פספוס. בעיקרון, דגם מעניין, בפועל שווק כאן עם מנוע בנזין חזק (מדי) שלא רלוונטי כל-כך בקטגוריה, מנגד הציג צריכת דלק גבוהה שלא החמיאה לו ובנוסף, תג-מחיר גבוה יחסית (127 אלף שקלים). הגרסה ההיברידית הייתה אף יקרה יותר - 140 אלף שקלים. אבל. המנוע הקטן שיוצע כעת עם תיבה אוטומטית נראה כהולם הרבה יותר את אופי הרכב. תג-מחיר צנוע יותר שיתאפשר עקב המנוע הקטן, עשוי לסייע לו בשוק. במילים אחרות, עכשיו כלמוביל צריכה לעשות גם את שלה.